مقالات

بهترین ترازوی دیجیتال وزن کشی [2022 ]

انواع ترازو دیجیتال

ترازوها یکی از لوازمی هستند که در عین دیده نشدن نقش پر رنگی در زندگی امروزی افراد دارند . از ترازو های برای کار های متفاوتی استفاده می شود که از جمله ی آن ها وزن کشی افراد ، ترازو ی مغازه ها و … می باشد . این وسیله ی کاربردی با توجه به نیازمندی افراد و نوع استفاده اش دارای گوناگونی بسیار وسیعی می باشد . برخی از ترازوها مخصوص فروشگاه ها می باشند که در سوپر مارکت ها و قصابی ها و … استفاده می شوند.

بهترین ترازو دیجیتال

برخی دیگر نیز به ترازوی گرمی معروفند که برای وزن کردن اجسام سبک وزن و عموما با ارزش مانند طلا استفاده می شوند . همچنین ترازو های صنعتی برای وزن کشی اجسام با وزن بالا در دسترس کاربران قرار دارد . ترازو های آشپز خانه نیز برای استفاده در خانه و برای اندازه کردن دقیق تر مواد غذایی استفاده می شود . این ترازو ها در میان دسته ی پزشکی نیز شمرده می شوند . اما ترازو هایی که برای وزن کشی افراد ساخته شده اند از جمله تجهیزات پزشکی به شمار می آیند . این ترازوها دارای مدل های مختلفی می باشند که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت .

ترازو عقربه ای

ترازو های عقربه ای نسبت به ترازو دیجیتال مزیت ها و معایب گناگونی دارند . این ترازو ها با سیستم ساده ی فنر و یک عقربه کار می کنند که هم دوام بالایی دارند و هم نیاز به منبع تغذیه مانند برق و باطری در آن ها دیده نمی شود . برخی از انواع ترازو عقربه ای ضد آب می باشند که می توان از آن ها در داخل حمام استفاده کرد .

ترازو عقربه ای

مزیت این کار این است که با اندازه گیری وزن در زمانی که لباس بر تن نیست می توان میزان وزن را دقیق تر اندازه گیری کرد . تحمل وزن ترازو عقربه ای بسته به نوع و برند آن بسیار متفاوت می باشد . بعضی از این ترازو ها تحمل وزن بسیار بالایی دارند که به آن ها به اصطلاح ترازو باشگاهی نیز گفته می شود .

برند های مختلفی در زمینه ی این محصول در بازار ایران رقابت می کنند که از معروف ترین آن ها می توان به ترازو عقربه ای کمری اشاره کرد که دارای مدل های مختلفی است . برای اطلاع از قیمت ترازو عقربه ای و مشاوره ی رایگان در این باره با کارشناسان آبی سلامت تماس بگیرید .

ترازو دیجیتال

ترازو دیجیتال اما امروزه دارای تنوع بیشتری است و محبوبیت بیشتری در میان مردم به دست آورده . ترازو دیجیتال دارای دقت بسیار بالایی می باشد ، منبع تغذیه آن ها عموما از باطری می باشد . اما ترازو دیجیتال عموما دوام کمتری نسبت به نمونه عقربه ای خود دارد . ترازو دیجیتال خود به چند دسته تقسیم می شود که به معرفی آن ها خواهیم پرداخت .

ترازو دیجیتال ساده

این نوع ساده ترین مدل ترازو دیجیتال می باشد که با ایستادن روی آن وزن شخص روی صفحه نمایش ظاهر می شود . قیمت مناسب این محصول نسبت به انواع دیگر ترازو دیجیتال ها و کاربردی بودنشان باعث شده تا پر فروش ترین نوع ترازو نام بگیرند .

ترازو دیجیتال ساده

در برخی از این ترازو ها در داخل صفحه نمایشگر از یک لامپ کوچک استفاده شده که به کاربر کمک میکند تا در تاریکی راحت تر قادر به خواندن عدد وزن خود باشند . طرح های گوناگونی نیز برای سلیقه های مختلف وجود دارند . برخی از ترازو های دیجیتال با استیکر های گوناگون تزیین شده اند که برای نوجوان ها مناسب تر می باشند . جنس روی ترازو دیجیتال ها هم گاها از شیشه ، پلاستیک ، سرامیک و… می باشد .

ترازو دیجیتال تشخیصی

این دسته از ترازو دیجیتال ها نسبت به نمونه ی ساده ی خود دارای قابلیت های بیشتری می باشند . البته این قابلیت ها بهای بیشتری را برای مشتری به دنبال خواهد داشت . ترازو تشخیصی از طریق نرم افزار شرکت سازنده بر روی گوشی موبایل هوشمند کاربر فعال می شود و شخص اطلاعات روی ترازو را بر روی گوشی خود خواهد داشت .

ترازو دیجیتال تشخیصی اما ویژگی اندازه گیری شاخص های سلامتی فرد را دارد . اولین قابلیت که بیشتر ترازو هوشمند ها اندازه گیری میکند درصد چربی بدن می باشد . اندازه گیری درصد اب بدن از ویژگی های دیگر این دستگاه است . تراکم استخوان نیز یکی دیگر از شاخص های سلامتی فرد بوده که کاربر با استفاده از ترازو دیجیتال هوشمند می توند اندازه گیری کند همچنین در برخی از این ترازو ها سوخت ساز بدن و سوخت و ساز مفید بدن نیز قابل اندازه گیری می باشد . و اخرین پارامتر اندازه گیری شونده توسط این دستگاه شاخص BMI می باشد .

ترازو تشخیصی

شاخص حجم بدن (Body Mass Index = BMI) فرمولی است که توسط آماردان بلژیکی، آدولف کتلت (Adolphe Quetelet) بدست آمد .. BMI در واقع مرجعی برای نشان دادن میزان حجم بدن می باشد و دقیق ترین معیار جهانی چاقی می باشد . با استفاده از این مقیاس می توانید متوجه شوید که آیا دچار کمبود وزن هستید، اضافه وزن دارید و یا اینکه طبیعی هستید. از دیگر مزیت های خرید ترازو دیجیتال هوشمند داشتن حافظه ، آن هام برای کاربران مختلف است . مثلا برای 3 کاربر و برای هر کدام 10 جایگاه را می تواند اندازه گیری کرده و ذخیره کند

ترازو دیجیتال قد و وزن

این ترازو از انواع ترازو های دیجیتالی می باشد کهه بیشتر در مطب پزشکان و باشگاه های ورزشی کاربرد دارد و کمتر شاهد مصرف خانگی آن هستیم .

البته نمونه ی عقربه ای این دستگاه نیز وجود دارد که به باسکول نیز معروف است . همانگونه که از نام این دستگاه نیز پیداست در کنار اندازه گیری وزن ، قد کاربر را نیز می توان به وسیله این محصول اندازه گرفت .

ترازو اطفال

ترازو دیجیتال اطفال برای کودکان 1 ماهه تا 3 ساله استفاده می شوند ، به همین دلیل قادر به تحمل وزن بسیار کمتری نسبت به دیگر ترازو ها می باشند ( حدود 20 تا 30 کیلو گرم ) اما نکته ی مهم در مورد این ترازو ها دقت اندازه گیری بسیار بالای آن ها می باشد . به طوری که با ترازو دیجیتال اطفال تغییر وزن های 10 گرمی نیز قابل مشاهده می باشند . کفی این ترازو ها معمولا به شکل گهواره ایت تا نوزاد روی آن قرار گرفته و رها نشود .

ترازو اطفال

ترازو ها همگی برای وزن کشی هستند ، فقط در بعضی از آن ها امکانات بیشتری وجود دارد . پس در هنگام خرید با توجه به بودجه ی مورد نظر دنبال بهترین ترازو دیجیتال یا عقربه ای باشید . همچنین فراموش نکنید گارانتی ترازو از نکات مهم هنگام خرید است . بنابر این حتما کارت گارانتی را از فروشنده درخواست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *