مقالات

بهترین تست اعتیاد خانگی چیست؟ انواع قرص + کیت تست اعتیاد تریاک و …

در بعضی از مواقع استفاده طولانی مدت از انواع داروها ممکن است، ابهام داشتن اعتیاد را در فرد بیمار بوجود بیاورد، از این رو بسیاری از افراد اقدام به انجام تست اعتیاد خانگی برای بر طرف کردن این شک می نمایند.
انواع تست اعتیاد خانگی با عملکرد های مختلفی وجود دارد که می توان برای تعیین ابتلا به اعتیاد برای خود و اطرافیان، از آنها استفاده کرد.

علائم هشدار دهنده زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد زیادی برای فهمیدن مثبت با منفی بودن اعتیاد، اقدام به انجام انواع تست اعتیاد خانگی نمایند.
تغییر رنگ پوست و دندان، بیخوابی و بی حالی، گشاد شدن مردمک چشم، گوشه گیری، پرخاشگری بی مورد می تواند یکی ار چندین علائم هشدار دهنده ابتلا به اعتیاد باشد
بیشتر افراد برای انجام تست اعتیاد ترجیح می دهند از روش های تست اعتیاد خانگی استفاده نمایند. زیرا این تست خانگی راحت تر و کم دردسر تر بوده و جوابدهی توسط آن در مدت زمان کوتاهی صورت می گیرد.

تست اعتیاد خانگی

کیت تست اعتیاد چیست؟

کیت اعتیاد یک آزمایش سریع با درصد خطای کم می باشد که معمولا دارای مصارف خانگی تولید شده است. استفاده از تست اعتیاد یکی از رایج ترین روش های تست اعتیاد خانگی می باشد. تست اعتیاد خانگی نشان می دهد که آیا یک یا چند داروی تجویزی یا غیرقانونی در ادرار وجود دارد.

این تست ها وجود داروهایی مانند ماری جوانا، کوکائین، مواد افیونی، مت آمفتامین، آمفتامین، PCP، بنزودیازپین، باربیتورات ها، متادون، داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای، تریاک، اکستازی و اکسی کدون را تشخیص می دهد.
اغلب تست اعتیاد خانگی در دو مرحله انجام می شود.
ابتدا یک آزمایش سریع در خانه انجام دهید. دوم، اگر آزمایش دارای جوابی مثبت باشد بهتر است برای اطمینان بیشتر به آزمایشگاه مراجعه نمایید. زیرا ممکن است جواب مثبت یا منفی در اثر خطا در جمع آوری نمونه و نحوه استفاده از کیت تست اعتیاد باشد. با انواع کیسه کلستومی و کیسه ادرار آشنا شوید.

انواع کیت تست اعتیاد خانگی

انواع مختلفی از کیت تست وجود دارد که هرکدام از این کیت ها به منظور سنجش یک نوع اعتیاد به کار می روند. به طور کلی کیت های تست اعتیاد به دو نوع بزاقی و ادراری تقسیم بندی می شوند که در انجام تست اعتیاد خانگی معمولا از نوع ادراری کیت استفاده می شود.

کیت تست اعتیاد قرص

 

کیت تست ادرار یا کیت تست نواری

کیت تست نواری یکی از بهترین و رایج ترین نوع تست اعتیاد خانگی به شمار می آید این نوع تست خود دارای دو روش می باشد . در روش اول برای انجام تست نیاز به قرار دادن نوار رنگی در درون نمونه جمع آوری شده از ادرار می باشد

در روش دوم فقط کافی است یک قطره از نمونه بر روی نوار تست ریخته شود. جوابدهی در این نوع تست در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد کیت اعتیاد ‌نواری دارای دقت سنجش بالایی بوده با این حال ممکن است دارای خطا نیز باشد.

انواع کیت تست اعتیاد ادراری

کیت تست اعتیاد تریاک

کیت های تست ادراری به چند نوع مختلف تقسیم بندی می شوند که می توان از این تست ها، کیت های سه کاره، پنج کاره و ده کاره را نام برد.

کیت تست تک کاره

این نوع کیت تست دارای قدرت سنجش یک نوع پارامتر می باشد و اغلب برای تشخیص مورفین، آمفتامین و یا مت آمفتامین مورد استفاده واقع می شود.

کیت تست سه کاره

یکی از کم خطا ترین نوع کیت های تست اعتیاد به شمار می آیند، کیت سه کاره قادر به تشخیص سه نوع ماده مخدر به طور هم زمان می باشد.

کیت تست اعتیاد پنج کاره

این کیت قادر به تشخیص پنج نوع ماده مخدر در ادرار فرد به صورت هم زمان بوده است. این پنج نوع شامل شیشه، مورفین، THC که در موادی مانند ماری جوانا و حشیش یافت می شود و همچنین متادون می باشد.

کیت های تست ده کاره

همانند کیت های تست سه کاره و پنج کاره، نیازمند نمونه ادرار برای سنجش مواد مخدر می باشند، این نوع کیت قادر به تشخیص ده نوع ماده مخدر به طور همزمان می باشد

کیت تست اعتیاد تریاک

کیت تست اعتیاد تریاک، یک آزمایش بر اساس سنجش مورفین و مشتقات تریاک است، مورفین یکی از اصلی ترین اجزای تشخیص اعتیاد در مواد تشکیل دهنده ادرار به شمار می آید که بیشتر توسط کیت تست سه کاره قابل تشخیص می باشد.
کیت تست اعتیاد تریاک یک روش برای سنجش morphin یا opium در ادرار فرد بوده که معمولا با علامت اختصاری، که شامل سه کلمه اول هر دو اسم می باشد بر روی کیت تست نشان داده می شود.

معمولا این آزمایش برای تشخیص استفاده دارویی و یا تشخیص in vitro نیز در فرد صورت می گیرد، کیت تست تریاک اغلب به عنوان رپید تست مورفین شناخته می شود. رپید تست مورفین که یک تکنیک ایمونوکروماتوگرافی بوده ، اغلب دارای مصارف خانگی است. این آزمایش توسط یک نوار تست که حاوی آنتی بادی مونوکلونال ضد مورفین و مورفین کنژوگه شده است صورت می گیرد، در طی این آزمایش مورفین موجود در ادرار بر اساس خاصیت موئینگی نوار تست به سمت بالا حرکت می کند.

در صورتی که مورفین موجود در ادرار زیر ng/ml 300 باشد جواب آزمایش منفی است. یکی از مزیت های انجام تست تریاک، فاقد محدودیت زمانی آن می باشد که در هر ساعت از شبانه روز امکان انجام این تست وجود دارد. ناشتا بودن تاثیری در روند انجام آزمایش ندارد و بهتر است از یک ظرف استریل جهت جمع آوری نمونه استفاده شود.

زمان خروج مواد مخدر از ادرار به ساختار ماده مخدر و همچنین مدت زمان اعتیاد فرد بستگی دارد. تداخلات دارویی ممکن است باعث بروز خطا در جواب آزمایش گردد. داروهای افسردگی، استامینوفن، تریپتیلین، دیازپام و یا داروهای حاوی کدئین یکی از چندین داروهایی هستند که باعث بروز خطا در نتیجه آزمایش می شود.
مهمترین اختلال دارویی که اغلب باعث مثبت شدن جواب تست تریاک می شود، مصرف استامینوفن کدئین می باشد. ترازوی هوشمند چیست؟

کیت تست اعتیاد قرص

یکی دیگر از انواع تست اعتیاد خانگی، استفاده از کیت تست اعتیاد قرص است
کیت تست اعتیاد قرص معمولا برای تشخیص کیفی وجود متادون، ترامادول و یا قرص بوپرنورفین مورد استفاده قرار می گیرد.
بوپرنورفین یک داروی مخدر نشاط آور است که اغلب به صورت زیر زبانی مورد استفاده قرار می گیرد.

بعضی از افراد با مصرف این قرص سعی در منفی کردن جواب اعتیاد خود دارند غافل از اینکه این قرص جهت ترک اعتیاد مواد مخدر اپیوئیدی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از کیت تست اعتیاد قرص به راحتی می توان تشخیص داد که آیا فرد از این قرص استفاده می نماید یا خیر معمولا از این قرص برای منفی کردن جواب تست مورفین استفاده می شود.

کیت تست اعتیاد بزاقی

انواع تست اعتیاد خانگی

این نوع کیت همانند کیت های ادراری جز روش های تست اعتیاد خانگی به شمار می آیند با قرار دادن کیت در دهان و آغشته شدن با بزاق فرد به راحتی می توان آزمایش اعتیاد را انجام داد. این تست فقط دو شبانه روز پس از مصرف مواد مخدر را نشان می دهد این زمان نسبت به کیت های ادراری بسیار کم تر می باشد.

به طور کلی استفاده از کیت های ادراری یک روش دقیق تر و قابل اعتماد تری نسبت به کیت زبانی است.
کیت های نواری برای تشخیص هر ماده مخدری متفاوت می باشد، بنابراین بهتر است در صورت عدم اطمینان به نوع مخدر مصرفی، از کیت های ده کاره برای انجام تست اعتیاد خانگی استفاده نمایید

این کیت ها بسیار مقرون به صرفه و در عین حال دارای قابلیت جوابدهی دقیق بعد از گذشت بیست ثانیه می باشند. انواع کیت تست اعتیاد را به راحتی می توان از داروخانه ها بدون نیاز به نسخه تهیه نمود. کیت های نواری و ظرف مورد استفاده حتما باید استریل باشند. بهتر است در هنگام استفاده از کیت، از یک دستکش استریل استفاده نمایید.

در بیشتر کیت های تست اگر بر روی کیت دو خط ظاهر شود یعنی جواب منفی و اگر یک خط ظاهر شود جواب مثبت خواهد بود.
بر روی هر کیت تست دو خط وجود دارد که یکی از این خط ها به نام خط کنترل و دیگری به نام خط اعتیاد شناخته می شود.
خط کنترل T باید در تمامی شرایط دیده شود نبود این خط نشان دهنده خطا در نحوه آزمایش می باشد. این امر ممکن است به دلیل رقیق بودن نمونه ( وجود آب)، تمام شدن تاریخ مصرف تست و استفاده از ترفند های غلط برای تغییر جواب آزمایش، رخ دهد.

این ترفندها با رقیق نمودن ادرار، تغییر پی اچ، عوض نمودن نمونه و استفاده از قرص های جایگزین می باشد. سرعت خروج حشیش، شیره و بنزودیازپین بسیار کمتر از سایر مواد مخدر دیگر بوده بنابراین مثبت شدن جواب آزمایش پس از گذشت مدت زمان طولانی از مصرف این مواد قطعی می باشد. داروهایی مانند فنوباربیتال، دیفنوکسیلات و دکسترومتورفان تاثیری در تغییر جواب آزمایش ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تست اعتیاد خانگی به مشاورین سایت آبی سلامت مراجعه بفرمایید.

 

کیت تست اعتیاد پنج کارهتست اعتیاد کیت های تست اعتیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *