ویدیو آموزشی

راهنمای خرید و نکات مهم در مورد تشک مواج

تشک‌های مواج برای بیماران و کسانی که دچار زخم فشاری یا زخم بستر هستند، طراحی شده اند. اطلاع از معایب تشک مواج، نکته مهمی است که همه مصرف کنندگان به دنبال آن هستند.زخم بستر زمانی رخ می‌دهد که فرد مدت زمان طولانی را در همان موقعیت سپری کندزخم بستر معمولاً در افرادی با تحرک محدود و یا فشار نقطه‌ای و مداوم به یک ناحیه از پوست ضعیف رخ می‌دهد.برای به حداکثر رساندن راحتی بیمار، تهیه نوع تشک مواج مناسب برای انواع درجه زخم بستر بسیار مهم است.
امروزه بسیاری از پزشکان استفاده از انواع تشک‌های مواج را برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر به افرادی که مجبورند مدت زمانی را در حالت خوابیده به سر ببرند توصیه می‌نمایند.

تشک مواج چیست

تشک مواج یا همان تشک زخم بستر از دو بخش اصلی تشکیل شده

  1. پمپ تشک مواج:دستگاه الکترونیکی که به وسیله رابط به تشک متصل شده و باد را درون تشک می دمد. تنظیم درجه تشک مواج با این قسمت انجام می گیرد.، به طور کلی همه تشک‌های مواج دارای یک عدد پمپ می‌باشند. پمپ در تشک مواج بسته به نوع تشک دارای قدرت و عملکرد متفاوتی است. بسیاری از افراد بعد از خرید تشک، اطلاعی از طرز کار پمپ تشک مواج ندارند. پمپ تشک مواج دارای یک مکانیسم بسیار ساده می‌ باشد.
  2. تشک مواج:این تشک از سلول های متفاوت تشکیل شده و اگر یکی از سلول های تشک سوراخ شود لازم به تعویض کل تشک نمی باشد و شما می توانید سلول مد نظر سوراخ شده را از تشک جدا کنید.

نحوه کار تشک مواج

آسیب به ناحیه ای از پوست، که ناشی از فشار مداوم بر روی آن است را زخم بستر می‌گویند. این فشار می‌تواند جریان خون را در ناحیه آسیب دیده کاهش دهد که این امر ممکن است منجر به آسیب بافتی و مرگ بافت شود. زخم بستر اغلب روی پوستی که نواحی استخوانی بدن را می‌پوشاند، مانند پشت، دنبالچه، کمر، باسن، آرنج، پاشنه پا و مچ پا ایجاد می‌شود.

بیمارانی که نمی‌توانند از رختخواب بلند شوند یا وضعیت خود را تغییر دهند یا همیشه از ویلچر استفاده می‌کنند، مستعد خطر ابتلا به زخم بستر هستند. علائم و نشانه‌های زخم بستر شامل تغییر در رنگ پوست و تورم، گرما، حساسیت و درد در ناحیه آسیب دیده است. در صورت عدم درمان، پوست ممکن است ترک بخورد، تاول بزند، یا باز شود و یا زخمی ایجاد کند که دارای زهکشی چرک مانند باشد.

زخم بستر اغلب به آرامی بهبود می‌یابد و در صورت عدم درمان می تواند به بافت‌های عمیق زیر پوست از جمله چربی، ماهیچه و استخوان آسیب برساند. به همین دلیل امروزه بسیاری از پزشکان جهت جلوگیری از ایجاد زخم بستر و یا درمان آن، استفاده از تشک‌های مواج را تجویز می‌نمایند. تشک‌های مواج اغلب به نام‌های تشک‌های بیمارستانی یا تشک‌ زخم بستر شناخته می‌شوند.

تشک مواج یک تشک طبی یا درمانی بوده که موجب راحتی و پیشگیری از بروز عوارض جانبی ، می‌شود. افراد مبتلا به زخم بستر هستند و افرادی که در معرض ابتلا به زخم‌های فشاری یا همان زخم بستر قرار دارند، برای جلوگیری از ایجاد زخم بهتر است از تشک مواج استفاده نمایند.

 

مزایای انواع تشک مواج

  • جلوگیری از ایجاد قرمزی در پوست و زخم بستر
  • تسریع و تسهیل در بهبودی بدن
  • جلوگیری از تعریق شبانه
  • جلوگیری از بروز انواع ضایعات پوستی
  • بهبود کیفیت گردش خون
  • توزیع فشار یکسان
  • جلوگیری از فشار نقطه‌ای به بدن
  • متناسب با انواع تختخواب
  • صرفه جویی در وقت و هزینه های درمانی

در هنگام استفاده از تشک مواج دقت نمایید که تشک را باید دور از اجسام تیز و گرم قرار دهید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع تشک مواج سلولی با مشاوران ما در سایت آبی سلامت تماس حاصل نمایید.همچنین برای درک بهتر نحوه راه‌اندازی انواع تشک مواج می‌توانید به سایت آپارات آبی سلامت مراجعه نموده و ویدئویی تحت عنوان نحوه کار تشک مواج را مشاهده کنید.

عیب یابی تشک خالی مواج

از انجایی که جنس تشک خالی مواج پی وی سی میباشد باید بسیار مراقب باشید تا از اجسام تیز در برابر تشک انها استفاده نکنید زیرا امکان سوراخ شدن تشک بسیار بالا میباشد. حال تصور کنید در تشکهای مواج سلولی شما به عملکرد صحیح تشک خود شک کرده اید در این مواقع بیمار را از روی تشک مواج بلند کنید. به تمامی قسمتهای باد شده تشک مواج دقت فرمایید باید از سوراخ نبودن قسمتهای تشک اطمینان حاصل فرمایید برای اینکار تمامی قسمتهای باد شده تشک را با دست فشار دهید و دقت فرمایید تشک از منطقه ای نشتی و خروجی هوا نداشته باشد.

اگر تمامی مناطق باد شده تشک را چک کردید و نشتی هوا موجود نبود چندین دقیقه صبر کنید تا هوای قسمتهای باد شده خالی شود و قسمتهایی که قبلا باد نبوده شروع به باد شدن کنند. بعد از باد شدن قسمتهای جدید از هوا آنها را هم با فشار دست چک بفرمایید تا قسمتی از تشک سوراخ نباشد و نشتی نداشته باشد. در تشکهای مواج تخم مرغی اگر تشک مواج شما سوراخ شده باشد امکان عیب یابی تشک مواج وجود ندارد و باید یک تشک مواج یدکی تنها خریداری کنید و نیازی به خرید پمپ جدید ندارید.

دقت داشته باشید تمامی مدت گارانتی تشکهای مواج برای پمپ هوای دستگاه بوده و خود تشک دارای گارانتی نمیباشد. اگر تشک مواج شما سلولی میباشد نگران نباشید به دلیل بخش بخش بودن تشکهای مواج سلولی شما میتوانید سلول مد نظر سوراخ شده را از باقی تشک جدا کنید. با جدا شدن یک عدد سلول در تشک مواجهای سلولی اغلب مشکلی برای بیمار پیش نمی آید.

عیب یابی پمپ باد تشک مواج

در صورتی که تشک مذکور را کامل متناسب با توضیحات بالا چک کردین و از سوراخ نبودن تشک خود مطمئن شدین باید به سراغ پمپ تشک مواج خود بروید و از عملکرد آن اطمینان حاصل فرمایید برای چک کردن پمپ تشک های مواج موارد زیر را گام به گام اعمال فرمایید

  1. ابتدا دستگاه را از برق بکشید
  2. سیم وصل شده به دو خروجی دستگاه را جدا کنید
  3. بعد از جدا کردن کامل پمپ از تشک مجدد آنرا به برق بزنید
  4. حال دستگاه را روشن کنید
  5. در هنگام روشن شدن پمپ فشارسنج انگشت خود را به سمت دو خروجی هوای پمپ ببرید نکته:دقت فرمایید یکی از سوراخهای خروجی پمپ تشک مواج باید دارای خروجی هوا باشد و آن یکی خروجی هیچگونه هوایی را به بیرون ندهد
  6. حال که چک کردین و یکی از خروجی ها دارای هوا بود باید کمی صبر کنید
  7. منتظر بمانید که خروجی پمپی که دارای هوا بود قطع گردد و خروجی دیگر باید دارای خروجی هوا گردد.

آشنایی با انواع تشک مواج

تشک مخصوص تخت بیمارستان تشکی است که علاوه در بیمارستان در منزل و برای افرادی که به علت بیماری یا کهولت سن دچار کاهش تحرک یا اختلال در حرکت هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تشک سنتی برای شرایط پزشکی خاص مناسب نبوده و باعث تشدید یا ایجاد bed
sore یا زخم بستر می‌شود.

زخم های فشاری به دلیل ترکیبی از عوامل به وجود می آیند. فشار خارجی طولانی مدت بر بافت ها، باعث فقدان جریان خون در ناحیه آسیب دیده می شود. اختلال در زهکشی از سیستم لنفاوی ممکن است به ایجاد زخم نیز کمک کند. تشک‌های تخت بیمارستانی در مقایسه با تشک‌های سنتی از زخم‌های فشاری پیشگیری کرده و آن‌ها را تسکین می‌دهند. تولیدکنندگان تشک تخت بیمارستانی از مواد مختلفی در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

این مواد مشابه مواد موجود در تشک‌های سنتی بوده و عبارتند از:

1. فوم ساده
2. مموری فوم
3. هوا
4. ژل

تشک‌های تخت بیمارستانی ضد آب و ضد میکروب بوده و به راحتی تمیز می شوند. این ویژگی‌ها تضمین کننده تطابق تشک، با استانداردهای بهداشتی درجه یک پزشکی است. شرایط بیمار، وزن، میزان زخم بستر، و مدت زمانی را که بیمار باید در بستر بماند در انتخاب نوع تشک مواج حائز اهمیت می‌باشد. به طور کلی تشک‌های مواج به دو نوع تشک مواج زنبوری یا همان تشک مواج تخم مرغی و تشک مواج سلولی تقسیم می‌شوند.

تشک های مواج برای جلوگیری زخم بستر در بیمارانی که به صورت ممتد و مدت زمانی زیاد در بستر بیماری هستند استفاده میشوند. تشک مواج ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند :

تشک مواج تخم مرغی

این تشک دارای سطحی به شکل شانه‌های تخم مرغ و پستی بلندی‌های زیادی بوده که دلیل نامگذاری آن به همین علت می‌باشد. تشک مواج تخم مرغی مناسب آن دسته از افرادی است که مدت زمان بستری آن‌ها کمتر از یکسال می‌باشد و مجبورند بیشتر زمان خود را در بستر به سر ببرند.
افرادی که دارای زخم بستر درجه یک بوده و یا هیچ زخم بستری ندارند نیز می‌توانند از این تشک استفاده نمایند.

هوای جریان یافته در سلول‌های تخم مرغی شکل موجب توزیع و جابه جایی فشار وزن بدن به تشک می‌شود. این امر موجب شده تا این تشک گزینه مناسبی برای افراد دارای زخم بستر کم و یا بیمارانی که تمایل به پیشگیری از ایجاد زخم بستر را دارند، باشد. افراد دارای وزن 80 تا 110 کیلو و یا کم‌تر به راحتی می‌توانند از این تشک استفاده نمایند.

اگر محدوده وزنی بیمار بیشتر از این مقدار باشد، تشک تخم مرغی کارایی مورد انتظار را برای این افراد ندارد. به همین دلیل بهتر است، برای بهره‌گیری از تمام مزایای تشک مواج، از تشک مواج سلولی استفاده نمایند. اغلب تشک‌های مواج تخم مرغی ضد آب و ضد تعریق می‌باشند.

تشک مواج سلولی

سطح تشک مواج سلولی مشابه سلو‌ل‌های متعددی است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ و به کمک جریان هوا موجب جابه¬جایی وزن بیمار و جلوگیری از اعمال فشار نقطه ای و زخم بستر می‌شود. تشک مواج سلولی مناسب آن دسته از افرادیست که دارای محدوده وزنی بالای 120 کیلوگرم هستند و یا افرادی که مجبورند مدت زمانی بیشتر از یکسال را در بستر به سر ببرند.

تشک مواج سلولی از تشک تخم مرغی ضخیم تر بوده و همانند آن ضد آب و ضد تعریق می‌باشد. افراد دارای زخم بستر درجه 3 و یا 4 بهتر است از تشک مواج سلولی جهت تسریع درمان استفاده نمایند. تشک‌ مواج سلولی اغلب دارای موتوری قدرتمند و کم صدا بوده که از ویژگی‌های بارز این تشک به حساب می‌آید. یکی از بهترین انواع تشک‌های مواج تخم مرغی و سلولی، تشک مواج تخم مرغی ایزی مدیک و تشک مواج سلولی زنیت مد است.

تشک مواج تخم مرغی ایزی مدیک

این تشک توسط بسیاری از پزشکان جهت پیشگیری از زخم بستر، تجویز می‌شود. تشک مواج تخم مرغی ایزی مدیک برای آن دسته از افرادی که دچار حساسیت هستند، گزینه مناسبی می‌باشد. این محصول علاوه بر مصارف بیمارستانی دارای مصارف خانگی نیز است.

مهم‌ ترین ویژگی‌ های تشک مواج تخم مرغی ایزی مدیک

• دارای تشکی از جنس PVC medicalو قطر 0.3mm
• دارای یک پمپ کمپرسور با خروجی هوا به میزان 8-7 لیتر در دقیقه
• پوشش موتور از جنس آلومینیوم
• کم صدا، کم لرزش، نویز کمتر از 20 دسی بل
• زمان چرخه پمپ 12 دقیقه
• محدوده فشار 50mmHg-110mmHg
• کارکرد مداوم 24 ساعته
• دکمه خاموش روشن
• دکمه تنظیم میزان خروجی هوا
• شیلنگ
• دارای قابلیت شستشو به صورت دستی
• دارای کارت گارانتی یک ساله فقط برای کمپرسور
• دو عدد چسب جهت گرفتن پنجری
• فاقد قابلیت جداسازی سلول‌ها و تعمیر به صورت جداگانه
• قابلیت تحمل وزن در این محصول 135 کیلوگرم و یا کم‌تر می‌باشد.

خطوط A-B متناوب حباب های هوا در این تشک، موجب تسهیل و تسریع درمان زخم بستر می‌شود. تشک مواج تخم مرغی ایزی مدیک در ابعاد 7×90×200 میلی‌متر (به صورت تک نفره) و در وزن 2.5 کیلوگرم به بازار عرضه شده است. ولتاژ مورد نیاز برای کارکرد این محصول AC 110V/220V بوده و توسط برق شهری تامین می‌شود.

طریق راه اندازی تشک مواج تخم مرغی ایزی مدیک

1. در ابتدا تشک مواج را به روی تشکی که نه بسیار نرم و نه بسیار سفت است، قرار دهید. این امر تاثیر مستقیمی به روی کارای تشک دارد.
2. سپس دو سر شلنگ را به دو سوراخ خروجی موتور و دو سر دیگر را به سوراخ‌های تعبیه شده به روی تشک متصل نمایید.
3. پس از زدن کابل به برق موتور را روشن نمایید
4. در مرحله بعد پمپ را به روی آخرین درجه به مدت بیست دقیقه قرار دهید
5. سپس نسبت به وزن بیمار، می‌توانید درجه هوای پمپ را تنظیم نمایید
6. بهتر است یک ملحفه نازک به روی تشک قرار دهید

دو خروجی هوا تعبیه شده در کمپرسورهای انواع تشک مواج، هر کدام به صورت جداگانه عمل پمپاژ را انجام می‌دهند چون هر یک از سلول‌ها یکبار پر و یکبار خالی می‌شوند . به این صورت که به طور مثال در مرحله اول خروجی سمت راست به مدت زمان ۱۵ دقیقه شروع به پمپاژ کرده و پس از خاموش شدن، خروجی سمت چپ شروع به کار می‌نماید.

تشک مواج سلولی زنیت مد

تشک طبی زنیت مد ، دارای 18 عدد سلول بوده که برای بهبود زخم بستر و جلوگیری از ایجاد عفونت کاربرد فراوان دارد. تشک مواج سلولی زنیت مد مورد تجویز بسیاری از پزشکان بوده و دارای کاربرد بیمارستانی و مصرف خانگی می‌باشد. این محصول دارای حداکثر تحمل وزن به میزان 165 کیلوگرم است.

ویژگی های تشک مواج سلولی زنیت مد

• مقدار تولید هوای پمپاژ شونده : 6 الی 8 لیتر در هر دقیقه
• وجود ضربه گیر لرزشی موتور
• یک فیوز اطمینان
• تشک ساخته شده از جنس ماده v.c و نایلون مرغوب
• وجود یک پکیج تعمیراتی برای پنچرگیری هر یک از سلول‌ها
• دارای برگه ضمانت نامه یکساله
• محدوده فشار ایجاد شده مابین 70 تا 130 میلیمتر جیوه
• موتور پرقدرت و کم صدا
• جنس لایه زیرین تشک متشکل از برزنت

ولتاژ مورد نیاز برای عملکرد این محصول 120 ولت بوده که توسط برق شهری تامین می‌شود. پکیج تشک مواج سلولی زنیت مد دارای یک عدد تشک، یک عدد شیلنگ رابط، یک کمپرسور و یک عدد سلول یدک می‌باشد. این محصول در ابعاد 10*90*100 و در سایز تک نفره به بازار عرضه شده است.از مهم‌ترین مزیت‌های انواع تشک مواج قابلیت شستشوی آسان و جابه جایی راحت این تشک‌ها می‌باشد.

پمپ تشک مواج در طول شبانه روز باید همیشه روشن و به برق متصل باشد. بهتر است هر دو ‌شبانه روز یا 48 ساعت به مدت زمان یک ساعت به کمپرسور استراحت دهید. انواع تشک مواج دارای مصرف برق بسیار کم و در اندازه یک لامپ کم مصرف بوده و از این جهت بسیار مقرون به صرفه می‌باشند. تسمه‌های محکم تعبیه شده به روی انواع تشک مواج موجب افزایش عمر این تشک‌ها شده است

میزان تحمل وزن در تشک مواج های سلولی بیشتر از تشک مواج های تخم مرغی است .

تنظیم درجه تشک مواج

طرز استفاده از تشک مواج سلولی

حال دستگاه را روشن کرده و اجازه بدهید پمپ به مدت 30 دقیقه کار کند و تشک را کاملا پر کند بعد یک پارچه تمیز به روی تشک آن بیاندازید و بیمار را روی تشک قرار دهید. برای آشنایی با اینکه تشک برقی چیست و فواید آن نسبت به مضرات آن چقدر است میتوانید مقاله نوشته شده ما در باره فواید تشک برقی را مطالعه نمایید

ویژگی‌ های پمپ تشک مواج

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پمپ تشک مواج داشتن فیوز اطمینان در داخل دستگاه بوده که از پمپ در برابر نوسانات برقی و آسیب محافظت می‌نماید.از دیگر ویژگی‌های پمپ تشک مواج می‌توان به دو پایه تعبیه شده در زیر پمپ اشاره نمود که موجب جریان یافتن هوا در زیر دستگاه شده و از داغ شدن دستگاه جلوگیری به عمل می‌آورهمچنین این پمپ دارای چهار عدد ضربه گیر می‌باشد که مانع از تکان خوردن پمپ در هنگام باد و خالی کردن سلول‌های تشک می‌شود.

پمپ‌های تشک مواج برای انجام عملکرد صحیح خود نیاز دارند تا به صورت مداوم روشن باشند.برخی از افراد روشن بودن مداوم پمپ را یکی از معایب تشک مواج می‌دانند.بهتر است بدانید پمپ‌های تشک مواج بسیار کم مصرف هستند.میزان برق مورد نیاز برای کارکرد پمپ به میزان یک لامپ کوچک می‌باشد.پمپ تشک مواج توزیع باد را به صورت یکنواخت و به خوبی در تمامی لایه ها و یا سلول‌های تشک انجام می‌دهد.
اغلب پمپ‌های تشک مواج فشار هوا را در داخل تشک برقرار می‌نمایند.

پمپ تشک‌ مواج پر و خالی کردن سلول‌ها را به صورت همزمان انجام می‌دهد که این عملکرد همانند یک ماساژ برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر و یا بهبود زخم می‌باشد.منبع انرژی در همه انواع پمپ تشک مواج توسط برق شهری تامین می‌شود.در بعضی از مواقع فیوز تعبیه شده در پشت پمپ سوخته و دیگر پمپ کار نمی‌کند.در این صورت با تعویض فیوز می‌توانید به صورت مجدد از پمپ استفاده نمایید.

برای خرید شیر دوش نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر دارید ،مقاله نوشته شده خرید شیردوش برقی ما را مطالعه نمایید.

قیمت پمپ تشک مواج تخم مرغی و سلولی

طرز کار پمپ تشک مواج

طرز استفاده از تشک مواج سلولی

بنا به استفاده روزمره بیمار از تشک های مواج احتمال سوراخ شدن خود تشک به صورت تنها یا خرابی پمپ باد تشک مواج زیاد میباشد.در این صورت نیازی به خرید مجدد کامل دستگاه نمیباشد و شما می توانید با بخش پشتیبانی گروه مهندسین آبی سلامت تماس حاصل بفرمایید و از چگونگی تهیه و قیمت تشک خالی مواج و قیمت پمپ تشک مواج  که تمامی قیمت ها به روز می باشد اگاه شوید .

در غیر این صورت میتوانی اقدام به تهیه تشک مواج سلولى زنيت مد کنید که با داشتن ۱۸ سلول و خالی و پر کردن متناوب سلول ها از باد برای استفاده طولانی مدت بیماران بسیار مناسب می باشد. در زمینه تعمیر پمپ باد تشک های مواج تخم مرغی و سلولی با گروه مهندسین آبی سلامت تماس حاصل فرمایید .

بهتر است قبل از خرید تشک مواج با نحوه استفاده از تشک‌های مواج آشنا شوید.طرز استفاده تشک‌ مواج بسیار ساده بوده و نیازمند تخصص خاصی نمی‌باشد. از ویژگی های معمول انواع تخت بیمارستانی می توان به ارتفاع قابل تنظیم برای بیمار نام برد برای خرید و قیمت تخت بیمارستانی میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

 قیمت تشک مواج  Best life

 تشک مواج Best life ساخت کشور چین می باشد. این تشک ها دارای ویژگی های زیر میباشد

  • دارای یک سال گارانتی می باشد .
  • طول تشک  190 سانتی متر می باشد
  • عرض تشک 75 سانتی متر می باشد.
  • این تشک دارای صد سلول هوا از جنس pvc می باشد.
  • از دیگر قابلیت دیگر آن کم صدا بودن موتور آن می باشد.

به دلیل نواسانات شدید ارض نمی توان قیمت ثابتی ازتشک مواجارئه داد.

قیمت تشک مواج سلولی ریلکس

در بالا به طور مختصر به تفاوت تشک مواج تخم مرغی و سلولی اشاره شد . حال میخواهیم با تشک مواج سلولی ریلکس آشنا شویم تشک مواج سلولی ریلکس ساخت کشور ایران می باشد.

از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تعداد سلول های به کار رفته در تشک مواج سلولی ریلکس 18 عدد می باشد.
  • ارتفاع هر سلول به 11 سانتی متر می رسد
  • در این تشک کاور از مواد آنتی باکتریال ساخته شده است که دارای دکمه می باشد تا قابلیت شست و شو را برای افراد فراهم آورد .
  • طول تشک مواج سلولی ریلکس 197 سانتی متر می باشد.
  • عرض این تشک ها 90 سانتی متر میباشد.
  • تشک مواج سلولی ریلکس دارای تحمل وزن تا 150 کیلو گرم است.

هم چنین برای خرید و آشنایی بیشتر با تشک های مواج سلولی مشاهده محصول تشک مواج سلولی وکتو را به شما پیشنهاد می کنیم.

اجاره تشک مواج و رنج قیمت تشک مواج دست دوم

از آنجایی که بعضی از بیماران بعد از مدت زمانی رو به بهبوده رفته یا متاسفانه بر اثر بیماری متوفی می شوند و دیگر نیازی به تشک مواج نمی باشد اقدام به فروش تشک مواج دست دوم خود می کنند .در این راستا توجه داشته باشید برای خرید تشک مواج به دلایل بهداشت و رعایت نکات ایمنی از خرید تشک های دست دوم بپرهیزید .فروشگاه آبی سلامت به دلایل و موارد ذکر شده اقدام به فروش و اعلام رنج قیمت تشک مواج دست دوم نمی کند.

تنها نکته که می توان به هم وطنان عزیز پیرامون رنج قیمت تشک مواج دست دوم عرض کرد آن است که اگر باز هم با تمامی نکات خواهان خرید تشک مواج دست دوم می باشید ابتدا قیمت اصلی همان برند تشک مواج را به دست بیاورید و تشک مواج دست دوم را به قیمت تقریبا یک سوم خریداری کنید .

هیچ معیار و سنجش استانداردی برای خرید ،فروش و رنج قیمت تشک مواج دست دوم موجود نمی باشد و طرفین کاملا توافقی اقدام به خرید و فروش تشک مواج دست دوم می کنند .

نکات ایمنی مهمی که در طرز استفاده از تشک مواج ذکر نشده ولی رعایت آن ضروری می‌باشد:

  • از ریختن آب و یا غوطه ور ساختن پمپ درون آب خودداری نمایید.
  • بهتر است به روی تشک یک ملحفه برای تمیز ماندن قرار دهید.
  • از شستن تشک درون ماشین لباسشویی خودداری نمایید.
  • از خشک کردن تشک در حرارت مستقیم با اتوکلاو خودداری نمایید.
  • تشک را از محلول‌های اسیدی دور نگه دارید.
  • از مچاله نمودن تشک خوددراری نمایید.
  • در صورت پارگی یکی از سلول‌ها اقدام به تعمیر یا تعویض تشک نمایید.
  • بهتر است روزانه یک ساعت پمپ را خاموش نمایید
  • روی تشک ایستاده نمانید و حداکثر وزن تعیین شده در دفترچه راهنمای تشک را رعایت نمایید.
  • تشک را از اجسام تیز و یا هیتر دور نگه دارید.
  • از ضربه زدن یا انداختن پمپ خودداری نمایید.

همانطور که تشک‌ مواج مزایای زیادی دارد ممکن است دارای معایب کمی نیز باشد. یکی از معایب تشک مواج دارا بودن محدوده وزنی می‌باشد که در هنگام انتخاب نوع تشک مواج بهتر است بدان دقت نمایید.

برای خرید انواع تشک برقی و کسب اطلاعات بیشتر از معایب تشک مواج با مشاوران ما در سایت آبی سلامت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *