مراقبت و سلامتی

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

قبل از خرید بهترین بالش طبی برای دیسک گردن در ابتدا بهتر است با مزایا و انواع بالش طبی آشنا شوید.

بسیاری از افراد به علت استفاده از بالش‌های معمولی دچار گردن دردهای صبحگاهی می‌شوند.

پس از استفاده طولانی مدت از بالش‌های معمولی برخی از افراد ممکن است، دچار دیسک گردن و یا دچار آسیب‌های جدی به مهره‌های گردن شوند.

این امر به علت قرارگیری سر و گردن در وضعیت نامناسب و اعمال فشار بیش از حد به مهره‌های گردن، رخ می­دهد.

برخی از افراد نیز ممکن است دچار دیسک گردن باشند و استفاده از بالش‌های معمولی، باعث بیشتر شدن درد و کند شدن روند درمان شود.

به طور کلی دیسک‌های گردن درواقع بالشتک‌های دو هسته‌ای به همراه حلقه‌های فیبری محکم هستند که مابین مهره‌های گردن قرار گرفته‌اند، این بالشتک‌ها بر روی هم قرار گرفته و گردش و حرکت‌ مهره‌ها را آسان می‌نماید.

در صورت اعمال فشار بیش از حد و یا قرارگیری گردن در وضعیت نامناسب، این حلقه‌ها تحلیل می­روند و در برخی شرایط ماده ژله‌ای داخل دیسک به سمت بیرون تراوش می­نماید.

به همین دلیل بسیاری از پزشکان استفاده از بهترین بالش طبی برای دیسک گردن را توصیه می‌نمایند.

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن دارای انواع مختلف و ویژگی‌های مختلفی می‌باشد که بهتر است با آن آشنا شوید.

  • بالش طبی مدل قدیمی

یکی از بهترین بالش طبی برای دیسک گردن بالش‌های طبی مدل کلاسیک بوده که با پوشش کامل از شانه‌ها و گردن، موجب بهبود شرایط مهره‌ها می‌گردد. این نوع بالش‌ها اغلب از جنس مموری فوم بوده و دارای طراحی آرگونومیک مطابق با آناتومی سر و گردن می‌باشد. به دلیل دارا بودن طرح کلاسیک این بالش برای افرادی که عادت به خوابیدن بر روی بالش‌های قدیمی دارند، بسیار مناسب می‌باشد. ارتفاع این نوع بالش‌ها استاندارد بوده و گزینه مناسبی برای افرادی که دچار گردن درد می‌شوند، می‌باشد.

  • بالش طبی مدل هلال

یکی دیگر از انواع بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، بالش طبی مدل هلال می‌باشد. این بالش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا وزن سر و گردن را در هنگام قرارگیری سر بر روی بالش به دو شکل یکسان تقسیم نماید. این امر باعث شده تا فشار بیشتر و مضاعف بر روی یک طرف گردن و یا مهره‌های گردن وارد نشود. این نوع بالش دارای برآمدگی در دو سر بالش بوده که جهت محافظت بیشتر از ناحیه گردن بر روی بالش تعبیه شده است.

  • بالش طبی مدیوم ویو

یکی دیگر از انواع بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، بالش‌های دارای ویو یا به اصطلاح موج می‌باشند. این بالش‌ها دارای یک برآمدگی متوسط در یک طرف بالش بوده که موجب شده تا بالش به دو سمت کوتاه و بلند تقسیم شود. این انحنا باعث شده تا در هنگام استفاده، سر و گردن در یک راستا قرار گیرد. همچنین این نوع بالش برای افرادی که عادت به خواب بر روی بالش‌های کم ارتفاع دارند، مناسب می‌باشد.

  • بالش طبی مدل ویو

یکی دیگر از انواع بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، بالش طبی مدل ویو بوده که توسط بسیاری از پزشکان جهت حمایت کامل از گردن توصیه می‌شود.

این بالش دارای یک برآمدگی یا برجستگی بلند (استاندارد) در انتهای بالش بوده و مناسب افرادیست که عادت به خوابیدن بر روی بالش‌هایی با ارتفاع زیاد دارند. استفاده از این بالش موجب شده تا سر و گردن در یک راستا قرار گیرند و از فشار مضاعف بر روی مهره‌های گردن کاسته شود. همچنین قرارگیری گردن و شانه در یک راستا کمک شایانی به بهبود و تسریع روند درمان می‌نماید.

 

برای انتخاب بهترین بالش طبی برای دیسک گردن باید به موارد زیر توجه نمایید.

  1. جنس بالش طبی

بالش طبی ممکن است دارای جنس‌های مختلفی باشد که شامل پلی استر، فوم نرم، مموری فوم و یا الیاف می‌باشد. بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، بالشی است که حاوی مموری فوم یا همان فوم حافظه باشد. این فوم یک پلیمر ویسکوالاستیک و از جنس پلی اورتان بوده که در صورت اعمال فشار و گرمای سر کاربر به فرم سر در می‌آید تا راحتی بیشتر و فشار کمتری را برای کاربر فراهم آورد. همچنین این فوم پس از برداشتن فشار پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به فرم اولیه خود در می‌آید.

  1. روکش بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

روکش بالش طبی اغلب از جنس پلی استر، الیاف طبیعی، کتان و یا نخی می‌باشد. بهترین نوع روکش، روکشی است که حاوی مواد حساسیت زا نباشد. برخی از افراد نسبت به الیاف مصنوعی دچار حساسیت‌های آلرژیک و یا واکنش شدید می‌شوند، به همین دلیل اکثر انواع بالش‌های طبی ،روکش‌های ضد حساسیت را دارا هستند. برخی از انواع روکش‌های بالش طبی دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده که از رشد باکتری و قارچ در میان الیاف بالش جلوگیری می‌نماید. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که روکش بهترین بالش طبی باید داشته باشد، قابل شست و شو بودن روکش می‌باشد. استفاده زیاد از بالش‌های طبی منجر به کثیف شدن روکش می‌شود. به همین دلیل روکش‌های انواع مختلف بالش طبی به وسیله زیپ و یا دکمه، قابل جداسازی و شست و شو می‌باشد. بهتر است برای شست و شو از شوینده غیر اسیدی و آب ولرم استفاده نمایید.

 ضد تعریق بودن روکش بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، از ویژگی‌های مهم بالش طبی به شمار می‌آید. برخی از انواع بالش طبی در الیاف خود دارای منافذ بسیار ریزی بوده که منجر به تهویه و جریان یافتن هوا بین سر و بالش می‌شود. این امر موجب کاهش تعریق و خنک ماندن سطح بالش می‌گردد.

  1. ارتفاع بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بسیاری از بالش‌های طبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا مطابق با آناتومی سر و گردن باشند. این بالش‌ها دارای ارتفاع استاندارد بوده و برخی دیگر ممکن است دارای یک یا دو عدد برآمدگی جهت حمایت بیشتر از سر و‌گردن داشته باشند.

  1. رنگ بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بالش‌های طبی دارای رنگبندی متنوعی بوده که کاربر می‌تواند با توجه به سلیقه خود یکی از این رنگ‌ها را انتخاب نماید.

 

فواید بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

از آنجایی که انواع بالش‌های طبی توسط بسیاری از پزشکان جهت درمان و تسریع بهبودی مشکلات در ناحیه گردن توصیه می‌شوند، دارای مزایای بسیار زیادی بوده، که به دو نوع تقسیم می­گردند.

این مزایا شامل مزایای کلی و مزایای نقطه‌ای می‌باشند.

  • افزایش جریان گردش خون

از مزایای کلی بهترین بالش طبی برای دیسک گردن می‌توان به افزایش جریان گردش خون اشاره نمود.افزایش جریان گردش خونه که به علت قرارگیری سر و گردن در یک راستا اتفاق می‌افتد، با افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به بافت‌ها منجر به کاهش درد در ناحیه گردن پس از هر خواب شبانه می‌گردد.

  • کاهش فشار کلی بر روی سر، گردن و شانه

از آنجایی که بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، مطابق با آناتومی سر و گردن طراحی شده است، پس از قرار گیری سر بر روی بالش به فرم بدن درآمده و از اعمال فشار اضافه بر روی گردن و شانه‌ها جلوگیری می‌نماید.

  • کاهش میزان کوفتگی صبحگاهی

این بالش‌ها با حمایت کامل و تقسیم فشار وارده بر شانه و گردن، از احساس کوفتگی صبحگاهی جلوگیری می‌نمایند.

  • افزایش کیفیت خواب و راحتی

استفاده از بالش‌های طبی به علت پشتیبانی کامل از سر، گردن و شانه‌ها و کاهش درد موجب افزایش کیفیت خواب فرد شده و تامین انرژی روزانه می‌گردد.

 مزایای نقطه‌ای بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

  • جلوگیری از کشیدگی عضلانی و یا اسپاسم عضلانی در ناحیه گردن

استفاده از بالش‌های معمولی سر و گردن را در وضعیت نامناسب قرار می‌دهد، و عضلات گردن تحت فشار قرار گرفته و دچار کشیدگی می­شوند. در این صورت فرد پس از برخواستن از خواب دچار گردن درد غیر قابل تحمل شده و ممکن است بر دیسک گردن تاثیر منفی بگذارد. استفاده از بالش‌های طبی با قرار دادن گردن و سر در صحیح‌ترین حالت خود، از کشیدگی عضلات جلوگیری می‌نماید.

  • جلوگیری تضعیف عضلات ناحیه گردن

تضعیف عضلات ناحیه گردن که به مرور زمان و به علت قرار گرفتن سر در وضعیت نامناسب در هنگام خواب رخ می‌دهد، منجر به فشار بر روی مهره‌های گردن و بیرون زدگی دیسک گردن می‌گردد. استفاده از بالش طبی با حمایت کامل از عضلات گردن از تضعیف آن‌ها و در نتیجه بیرون زدگی دیسک گردن جلوگیری می‌نماید.

  • کاهش میزان درد

افراد مبتلا به بیماری دیسک گردن در هنگام خواب به علت افزایش فشار بر روی گردن در حالت دراز کشیده با دردهای غیرقابل تحملی مواجه می‌شوند. این دردها منجر به برهم زدن خواب کاربر و افزایش کلافگی و خستگی فرد می‌گردد. استفاده از بهترین بالش طبی برای دیسک گردن با قرار دادن سر و گردن و شانه در یک راستا، از فشار وارده بر روی عضلات و مهره‌های گردن می‌کاهد. در نتیجه دردهای ناشی از دیسک گردن به طور قابل توجه کم می‌شود.

  • جلوگیری از اعمال فشار بر روی دیسک گردن

استفاده از بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، با توجه به طراحی آرگونومیک بالش باعث پر کردن فضای خالی مابین سر و شانه می‌شود. پر شدن این فضا از فشار وارده بر روی مهره‌های گردن می‌کاهد.

  • تسریع روند بهبودی و درمان دیسک گردن

این بالش‌ها با حمایت کامل از گردن و قرار دادن سر و گردن در بهترین حالت خود، موجب توزیع فشار به دو طرف سر به طور مساوی می‌شوند. افراد مبتلا به دیسک گردن اگر از بالش‌های طبی در طول روند درمان خود استفاده نمایند، سریع‌تر از کسانی که از این بالش‌ها استفاده نمی‌کنند، درمان می‌شوند.

  • ریلکس شدن عضلات و مهره‌های گردن

استفاده از بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، به علت قرار دادن سر و شانه در ارتفاع مناسب از اعمال فشار بیش از حد بر روی مهره‌ها و عضلات گردن می‌کاهد. نحوه استفاده از بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، تاثیر مستقیمی بر روی کارایی بالش در تسریع روند بهبودی دیسک گردن دارد. برای افزایش کارایی بالش طبی، بهتر است در هنگام خواب بر روی پهلوی خود خوابیده و بالش را به گونه‌ای در زیر سر خود قرار دهید تا گردن را به صورت کامل پوشش دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، با مشاوران ما در سایت آبی سلامت تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *