مقالات

بهترین نوع واکر چیست؟ + 8 نوع واکر برای سالمندان

بهترین نوع واکربرای اینکه بتوانیم به سوال بهترین نوع واکر چیست؟ پاسخ دهیم ابتدا باید بدانیم واکر چیست و کاربرد آن چیست و واکر مناسب در زندگی ما چه نقشی ایفا می کند؟روند افزايش سن تخريب عملكرد فيزيولوژيكى بدن به صورت طبيعى را شامل مى شود يعنى هر فرد در طول فعاليت هاى زندگى روزمره مانند پياده روى مى تواند به شدت تحت تاثير قدرت راه رفتن و تغيير تعادل قرار گيرد كه این عوامل بر كيفيت زندگى تاثير مى گذارد.برای راحتی زندگى افراد مسن نیاز به راه حل هایى به منظور كاهش روند پيرى و سهولت انجام کار فعال و ايمن كمك مى كند.

بيشتر اين روند ها شامل كمك هاى فنى است كه بايد با شرايط جسمی بزرگسالان هماهنگ شود.قبل از خريد در ابتدا بايد بدانيم واكر چيست؟ و واكر مناسب براى ما كدام است؟

واكر چيست ؟

واكرها و غلتك ها چند دهه است كه ساخته شده اند و براى افرادى مناسب است كه مى خواهند راه رفتن مستقل و راحت را بدون نياز به كمك فردى ديگر حفظ كنند.

واکر تاشو چرخ دار درمان پژوه

670,000 تومان
توضیحات واکر تاشو چرخ دار درمان پژوه واکر چرخ دار یک وسیله کمک حرکتی با چهار عدد پایه است، که

واکر تاشو آلومینیومی درمان پژوه

600,000 تومان
توضیحات واکر تاشو آلومینیومی درمان پژوه واکر یا قاب پیاده روی ابزاری بسیار کاربردی برای افراد ناتوان یا ضعیف است،

واکر آهنی ساده

331,000 تومان
توضیحات واکر آهنی ساده بسیاری از افراد سالمند یا کم توان برای راه رفتن نیاز به یک تکیه گاه دارند

واکر آلومینیوم ساده ایپکا

755,000 تومان
توضیحات واکر آلومینیوم ساده ایپکا ضعف عضلات، اغلب در افراد سالمند باعث ایجاد مشکلات زیادی در امر راه رفتن می

واکر آلومینیوم چرخدار ایپکا

755,000 تومان
توضیحات واکر آلومینیوم چرخدار ایپکا با افزایش سن بسیاری از افراد دچار ضعف در عضلات خود شده و این ضعف

واکر چرخدار زیکلاس مد

1,658,000 تومان
توضیحات واکر چرخدار زیکلاس مد واکر چرخدار زیکلاس مد یکی از بهترین وسیله ها و ابزار برای یاری رساندن به

واکر ساده زیگلاس مد

1,516,000 تومان
توضیحات واکر ساده زیگلاس مد واکر ساده زیگلاس مد یکی از کاربردی ترین تجهیزات پزشکی و سلامت که توسط زیکلاس

بهترین نوع واکر چیست

واكر مناسب چه افرادى است ؟

افراد سالمندى كه براى راه رفتن به كمك نياز دارند و تنها زندگى مى كنند و افرادى كه مشكل مفصل ران و كمر ، آرتروز و مشكلات تنفسى شديد دارند كه راه رفتن آن ها را مهار مى كند و نیازمند به  استفاده از وسایل توان بخشی هستند نياز به تهيه ى يك واكر مناسب از انواع واکر برای سالمندان هستند.واكر مناسب هر فرد با توجه به شرايط فيزيكى بدن هر فرد متفاوت مى باشد به همين دليل بايد قبل از خريد واكر بدانيم واكر مناسب براى ما چه واكرى است.هر فرد با استفاده از واكر مناسب مى تواند راه رفتن مستقل را تجربه كند.

انواع واکر برای سالمندان کدامند؟ بهترین نوع واکر چیست ؟

بهترين نوع واکر نوعی کمک حرکتی است که برای کمک به افرادی که هنوز قادر به راه رفتن هستند (به عنوان مثال نیازی به انواع ویلچر ندارند) مورد استفاده قرار می گیرند اما هنوز به کمک نیاز دارند.بهترین نوع واکر یک واکر با چهار عدد پایه است که به فرد اجازه می دهد برای تعادل ، پشتیبانی و استراحت به آن تکیه کند. بهترين نوع واکر معمولاً از آلومینیوم ساخته می شود ، بنابراین سبک هستند و به راحتی جمع می شوند و خیلی آسان میتوان آن را جابجا کرد. بهترین نوع واکر اغلب دارای دسته های راحتی ساخته شده از جنس، ژل یا لاستیک هستند تا احساس راحتی کاربر را افزایش دهند.برای خرید ویلچر ساده به لینک قیمت ویلچر ساده مراجعه نمایید.

واکر مناسب

كفى پايه معمولاً با کلاهک های لاستیک بهترین نوع واکر ها انواع و سبك هاى مختلفى دارند كه قبل از خريد يك واكر مناسب از آن ها آگاه باشيد در اين جا ليستى از بهترین نوع واکر به همراه نكات كليدى آن وجود دارد كه آن ها را از هم متفاوت مى كند.

واکر تاشو

لازم به ذکر است که برخی از ویژگی هاى انواع واكر مناسب. منحصر به فرد نیستند. به عنوان مثال ، می توانید یک “واکر تاشو” با “قابلیت تنظیم ارتفاع” همراه داشته باشید.يكى از بهترین نوع واکر ، واكر تاشو نام دارد . واكر هاى تاشو يكى از بهترین نوع واکر مى باشد كه قابل حمل و نقل مى باشند و مى توانند به راحتى تا و جمع شوند مکانیسم تا زدن بهترين نوع واکر تاشو معمولاً یک سیستم دو دکمه ای است. دکمه ها را به داخل فشار داده و واکر فرو می رود و تا می شود و به راحتی در اتومبیل ، اتوبوس یا هواپیما جا می گیرد.

واکر با قابلیت تنظیم ارتفاع

يكى ديگر از بهترین نوع واکر ، واكر هاى داراى قابليت تنظيم ارتفاع مى باشند. برخی واکرها دارای یک سری پین یا دکمه هستند که می توان آن ها را فشار داد تا ارتفاع واکر تنظیم و مناسب شود تا دسته ها به درستی متناسب بدن شما باشند.دامنه ى برخی از واکرها به اندازه کافی ارتفاع دارد که می تواند برای بزرگسالان و کودکان استفاده شود.

همی واکر

همى واكر به فرد اجازه می دهد فقط برای پشتیبانی از یک طرف متکی باشد. اين واكر مناسب براىِ افرادی طراحی شده است که در یک بازو یا دست تعادل و مهارت کمی دارند و برای جلوگیری از لغزش و بهبود ثبات طراحی شده اند.از آنجا که به نظر می رسد همى واكر نیمی از واکر است ، منطقی است که تقریباً نیمی از وزن واکر تاشو باشد. واکرهای همی پایدارتر از عصا در نظر گرفته می شوند و بهترین نوع واکر براى افرادى است كه نمى توانند به طور كامل از هر دو دست خود براى راه رفتن به وسيله ى يك واكر مناسب استفاده كنند. برای مشاهده  و خرید انواع عصا میتوانید به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

واکر مناسب برای سالمندان

واکر با چرخ های جلو

از ديگر بهترین نوع واکر مى توان به واكر با چرخ هاى جلو اشاره كرد. همچنین می توانید واکر (تاشو ، قابل تنظیم ارتفاع) پیدا کنید که روی هر یک از پایه های جلو چرخ دارد. يعنى به جز پايه هاى ثابت در اين نوع واكر ها ، نوعى از اين واكر ها وجود دارند كه به جاى پايه ى ثابت داراى چرخ در قسمت پايه مى باشند.هدف اين چرخ ها کمک به فرد برای راه رفتن در زمین های ناهموار است. اكثر اين نوع واكر ها داراى چرخ هاى 12سانتی متری مى باشند.

واکر با درجه افزایش میزان کمک

اين واكر ها داراى دسته جلويى با شيب ٤٠ درجه هستند كه در سمت كاربر اين شيب وجود دارد. اين نوع واكر یک واکر کمک کننده برای نشستن روى صندلى يا لبه ى تخت می باشد كه فرد مى تواند از دست خود بر روى ميله ى داراى شيب چهل درجه به عنوان تکیه گاه استفاده کند.

از ویژگی های معمول انواع تخت بیمارستانی می توان به ارتفاع قابل تنظیم برای بیمار نام برد برای خرید و قیمت تخت بیمارستانی میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

واكر گلايدر يا واكر با پيوست سكو

اين نوع واكر جز بهترین نوع واکر و بهترین مارک واکر است كه به نظر مى رسد از نوع واكر مناسب با ارتفاع كم هستند در هر طرف ، میله ای را مشاهده می کنید که به سمت بالا قرار دارد. در بالای دسته ها یک جایگاه برای استراحت بازوها طراحی شده است که جنس آن بسیار نرم و از ماده وینیل ساخته شده است.در جلوی این سکوهای راحتی ، دسته هایی قرار دارد که برای کمک به نشستن و بلند شدن به عنوان اهرم فشار می توان استفاده کرد.

واکر استاندارد

این واکر دارای چهار پایه بدون کف و دارای سر لاستیکی برای ایجاد ثبات است. برای حرکت نياز است كه آن را بردارید.

واکر دو چرخ

واکر دو چرخ که روی دو پایه ي جلو چرخ دارد ، به راحتى وزن شما را تحمل ميكند و مانع از بهم خوردن تعادل شما می شود اين نوع واكر به دليل دارا بودن دوپایه چرخ دار یک واکر نیم ثابت به شمار می آید.

 

ویژگی های واکر مناسب

واکر سه چرخ

این واکر به اندازه ی واکر چهار چرخ باعث حفظ تعادل می شود دارای وزن کمتری می باشد و قابلیت مانور بیشتری دارد.

واکر چهار چرخ

این واکر مخصوص افرادی است که برای حفظ تعادل نیازی به تکیه دادن و فشار به واکر ندارند.

نحوه ى استفاده صحيح از واكر چیست؟

در ابتدا واکر خود را طوری تنظیم کنید که به راحتی روی بازوهایتان قرار بگیرد. در نتیجه باعث کاهش فشار روی شانه ها و کمر می شود. برای تشخیص اینکه واکر براى قد شما مناسب است ، داخل واکر خود بایستید و میزان خم شدگی آرنج را اندازه بگیرید.شانه های خود را صاف نگه دارید ، دستان خود را روی دسته واکر قرار دهید. آرنج شما باید به صورت راحت با زاویه حدود 15 درجه خم شود. داخل واکر بایستید و بازوهای خود را در کناره های بدن خود شل قرار دهيد. قسمت بالای دسته واکر باید متناسب با چین داخل مچ دست شما قرار بگیرد.

برای مشاهده و خرید عصا آلومینیومی می توانید به بخش مربوطه مراجعه نمایید.

حرکت با واکر

هنگام حرکت باید وزن خود را روی واکر قرار دهید ، با فشار دادن واکر حدود یک قدم به جلو حركت کنید. کمر خود را به حالت ایستاده نگه دارید. روی واکر قوز نکنید.

قدم زدن با واكر

یک پا یا پای آسیب دیده خود را در ناحیه وسط واکر قرار دهید. پاى خود را بلند تر از ميله وسط قرار ندهيد و جلو نروید. هنگام قدم برداشتن واکر را بی حرکت نگه دارید. هنگامی که پای دیگر خود را به جلو می آورید ، مستقیماً روی دسته واکر فشار دهید. این کار را با حرکت واکر خود به جلو و یک بار پا گذاشتن در آن تکرار کنید.

واکر مناسب چگونه است

توجه داشته باشيد كه به سمت واکر خم نشوید هنگام استفاده از واکر ، در زمان حرکت صاف بمانید زیرا باعث حفظ تعادل در پشت و كمر شما می شود. همگام با واکر قدم بردارید و داخل آن قرار بگیرید. واکر را خیلی جلوی خود هل ندهید و دستگیره ها را خیلی بلند نکنید. همچنین ، هنگام چرخش قدم های کوچکی بردارید و به آرامی حرکت کنید. هنگام استفاده از واکر روی سطوح لغزنده ، موکت دار یا ناهموار مراقب باشید کفش مناسب بپوشید.

برای خرید واکر مناسب  و اطلاع از قیمت واکر به متخصصین سایت آبی سلامت مراجعه بفرمایید.

لوازم جانبی واکر

برخی از گزینه ها و لوازم جانبی می توانند استفاده ى شما از واکر را آسان و مفیدتر کنند:

  • قابلیت تا شدگی برای اشغال فضای کمتر
  • ترمز دستی
  • سینی : برای قرار دادن نوشیدنی یا غذا بر روی سطح واکر
  • باکس یا کیسه : کیسه یا باکس برای حمل روزنامه کتاب و یا خرید های روزانه
  • صندلی : برای استراحت و نشستن افرادی که مدت زمان کوتاهی می توانند پیاده روی کنند.

نکات مهم در نگهداری واکر

در نگهداری واکر از گذاشتن و یا حمل اجسام سنگین بر روی آن خودداری کنید. درپوش های لاستیکی فرسوده یا شل و ترمز های شل و بیش از حد سفت ، ممکن است موجب افتادن هنگام استفاده از واکر شود برای بهتر نگهداشتن واکر و استفاده طولانی از آن با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید.

برخی سوالات متداول:

واكر چيست ؟

واكرها و غلتك ها چند دهه است كه ساخته شده اند و براى افرادى مناسب است كه مى خواهند راه رفتن مستقل و راحت را بدون نياز به كمك فردى ديگر حفظ كنند.

انواع واکر برای سالمندان کدامند؟

بهترین نوع واکر یک واکر با چهار عدد پایه است که به فرد اجازه می دهد برای تعادل ، پشتیبانی و استراحت به آن تکیه کند. بهترين نوع واکر معمولاً از آلومینیوم ساخته می شود ، بنابراین سبک هستند و به راحتی جمع می شوند و خیلی آسان میتوان آن را جابجا کرد.

1 دیدگاه در “بهترین نوع واکر چیست؟ + 8 نوع واکر برای سالمندان

  1. واکر گفت:

    سلام .. ممنون از مطلب عالی تون … پدربزرگم خیلی استفاده کرد و دعا گوی شما هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *