مقالات

8 تا از فواید کیسه آب گرم | مزایا پزشکی + کاربردهای کیسه آب گرم

برای دانستن فواید کیسه آب گرم  و اینکه کیسه اب گرم برای چیست ابتدا به یک توضیح اجمالی در مورد کیسه آب گرم می پردازیم. کیسه آب گرم یک بطری درب دار است که درون آن توسط آب گرم پر شده و درب آن به طور محکم بسته می شود تا از هرگونه نشت و بروز خطر احتمالی جلوگیری شود.معمولا جنس کیسه های آب گرم از نوعی پلاستیک pvc می باشد که گرما را از طریق سطح به محیط انتقال می دهد. کیسه های آب گرم انواع و سایز های مختلفی دارند که بسته به نیاز افراد طراحی شده است. قبل از خرید کیسه آب گرم بهتر است با فواید کیسه آب گرم و خواص کیسه آب گرم آشنا شوید.

کیسه آبگرم کاور دار مدل SINCO

120,000 تومان
کیسه آبگرم کاور دار مدل SINCO معرفی اجمالی محصول بهترين و ارزان ترين راه ها براي برطرف كردن گرفتگي و

کیسه آبگرم بدون کاور

125,000 تومان
توضیحات کیسه آبگرم بدون کاور گرفتگی عضلات یا اسپاسم یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد در طول زندگی

کیسه آبگرم کاوردار

150,000 تومان
توضیحات کیسه آبگرم کاوردار از دیرباز استفاده از کمپرس گرم برای درمان موقت دردهای عضلانی و مفاصلی مورد استفاده قرار

کیسه آبگرم برقی

160,000 تومان
توضیحات کیسه آبگرم برقی بسیاری از افراد به دلیل انجام فعالیت های ورزشی و روزانه ممکن است دچار گرفتگی عضلات

کیسه آبگرم جعبه دار unique

166,000 تومان
توضیحات کیسه آبگرم جعبه دار unique بسیاری از افراد دچار گرفتگی و اسپاسم عضلات، درد های مزمن در نواحی مختلف

کیسه آب گرم امسیگ HB166

360,000 تومان
توضیحات کیسه آب گرم امسیگ HB166 یکی از وسیله های کاربردی که در زمان تسکین درد می توان از آن

کیسه آبگرم کاوردار زنیت مد

370,000 تومان
توضیحات کیسه آبگرم کاوردار زنیت مد کیسه آبگرم کاوردار زنیت مد یکی از کاربردی ترین محصولات برای سلامتی، آرامش و

کیسه آب گرم بزرگسالان زیگلاس مد

400,000 تومان
توضیحات کیسه آب گرم بزرگسالان زیگلاس مد کیسه آب گرم بزرگسالان زیگلاس مد یکی از کم هزینه ترین و پر

کیسه آب گرم امسیگ Hb164

525,000 تومان
توضیحات کیسه آب گرم امسیگ Hb164 اسپاسم عضلانی به گرفتگی شدید عضله گفته می شود . اسپاسم عضلانی معمولا در

کیسه آبگرم امسیگ مدل HB206

605,000 تومان
توضیحات کیسه آبگرم امسیگ مدل HB206 کیسه آبگرم امسیگ مدل HB206 از جمله بهترین و زیبا ترین کیسه های آبگرم

کیسه آب گرم امسیگ HB202

620,000 تومان
معرفی اجمالی کیسه آب گرم امسیگ HB202: سال‌ها است که از کیسه آب گرم برای تسکین دردهای بدنی استفاده می‌شود. در

کیسه آبگرم امسیگ مدل HB204

625,000 تومان
توضیحات کیسه آبگرم امسیگ مدل HB204 کیسه آبگرم امسیگ مدل HB204 از انواع و مدل های کیسه آبگرم عروسکی می

فواید کیسه آب گرم برای درمان بیماری های شایع

کیسه آب گرم چیست و از فواید کیسه آب گرم کمک به درمان بعضی از بیماری های مربوط به روده ی بزرگ می باشد.

فواید کیسه آب گرم چیست

1. مشکلات روده بزرگ :

اگر در روده بزرگ خود احساس وجود مشکل و درد دارید دیگر نیازی به مصرف مسکن برای جلوگیری از درد نیست، زیرا گرمای کیسه آب گرم به طور طبیعی درد و التهاب را آرام می کند این روش اصولاً به عضلات روده بزرگ کمک می کند و در نهایت درد از بین می رود.

2. درمان کمر درد :

از دومین فواید کیسه آب گرم و بهترین کاربرد آن میتوان استفاده از کیسه آب گرم در هنگام کمر درد را نام برد کمر درد یک نوع درد شایع است که هر فردی حداقل یکبار آن را تحربه کرده است. به مرور زمان کمردرد ناشی از خستگی کار روزانه تبدیل به یک درد مزمن می گردد و برای جلوگیری و تسکین این درد موضعی یک کیسه آب گرم در ناحیه آسیب دیده پشت قرار دهید این کار باعث تسریع بهبودی درد ناشی از کمر درد می شود .اگر جز افرادی هستید که بیشتر مواقع از دردهای کمر رنج میبرید بهتر است هر شب قبل از خواب از کیسه آب گرم استفاده کنید این کار به نوبه ی خود باعث کاهش درد های کمری می شود.

3. کاهش درد عضلات :

یکی دیگر از فواید کیسه آب گرم که مورد توجه ورزشکاران و افراد پر تحرک قرار گرفته است کاهش درد عضلات به وسیله کمپرس گرم است. گرفتگی عضلات که در ورزشکاران باعث انقباضات سریع و ناگهانی می شود بسیار دردناک است که با قرار دادن کیسه آب گرم بر روی عضلات درد کاهش یافته و باعث آرامش عضلات می شود.

فواید کیسه آب گرم برای روده

4. تسکین درد ناشی از آسیب ستون فقرات گردنی :

یکی از دیگر فواید کیسه آب گرم برای تسکین درد ناشی از آسیب ستون فقرات گردنی است. بعضی از افراد با توجه به شرایط کاری خود ممکن است محبور باشند ساعت ها پشت کامپیوتر نشسته یا سر خود را در هنگام کار خم‌ نگه دارند.طولانی بودن این روند باعث آسیب و ایجاد درد در ناحیه گردنی می شود استفاده از کیسه آب گرم و ایجاد کمپرس گرم بر روی عضلات گردنی باعث کاهش و بهبودی درد می شود. برای تسریع در روند بهبودی بهتر است اول عضلات گردن را با مقداری پماد ماساژ داده و سپس کیسه آب گرم را بر روی آن قرار دهید.

5. کاهش استرس :

از دیگر فواید کیسه آب گرم می توان به کاهش استرس و ایجاد یک خواب راحت اشاره کرد. با توجه به شرایط زندگی روزمره استرس و اضطراب برای بسیاری از افراد امری عادی شده است که بهتر است برای از بین بردن آن دنبال راه هایی برای ایجاد آرامش باشید.بغل گرفتن کیسه آب گرم می تواند یک راهکار مناسب برای کاهش استرس روزانه باشد. این کار باعث بهبودی و افزایش جریان خون می شود که به نوبه ی خود باعث ایجاد آرامش می شود.

شما کیسه آب ژله ای را دیده اید؟ و از خواص آن آگاهی دارید ،برای مشاهده  کیسه یخ ژله ای نیز می تواند مفید باشد.

6. هضم بهتر غذا :

همچنین کیسه آب گرم باعث هضم بهتر غذا می شود کیسه آب گرم باعث بهبود حرکات روده می شود و از این رو به هضم چربی ها نیز کمک می کند. کیسه آب گرم برای معده درد نیز فوایدی دارد که باعث گرم شدن معده میشود. و باعث شل شدن عضلات شکم میشود.

7. ریلکسیشن قبل از خواب :

یکی دیگر از فواید کیسه آب گرم ریلکسیشن قبل از خواب است. کیسه آب گرم به فرد کمک می کند تا تمام مشغولیت های فکری که در هنگام خواب پیش می آید و باعث یک خواب نا آرام می شود را فراموش کند.برای این کار بهتر است کیسه آب گرم را به پاهایتان در هنگام خواب متصل کنید این روش همانند دوش گرفتن بعد از یک روز پر کار است که باعث ایجاد آرامش می شود.

فواید کیسه آب گرم برای خواب راحت

از کیسه آب گرم در هنگام مسافرت نیز می توان استفاده کرد هنگامی که به اردو می روید یا با هواپیما و وسایل نقلیه ی دیگر مسافرت می کنید به دلیل تغییرات شرایط آب و هوایی ممکن به کیسه آب گرم احتیاج پیدا کنید. کیسه آب گرم باعث گرم نگه داشتن بدن شما و جلوگیری از کوفتگی بدن در همگام مسافرت می شود.یک استراتژی ساده می تواند به شما کمک کند تا راحت بخوابید و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه درمان ناشی از بیماری شود.برای گرم کردن کودکان بهتر است یک کیسه آب گرم را با آب ولرم پر کنید و آن را کنار پاهای کودک قرار دهید.

یک روش دیگر این است که شما می توانید از کیسه آب گرم برای گرم کردن تختخواب استفاده کنید و آن را در آنجا بگذارید تا کودک در آغوش بگیرد.

شما میتوانید برای کیسه آب گرم خود روکش تهیه نمایید تا دمای متعادل تری را احساس کنید ،اگر قصد تهیه آن را دارید دیدن روکش کیسه آب گرم می تواند مفید باشد.

8. کاهش درد های موضعی :

از دیگر خواص کیسه آب گرم کاهش درد های موضعی به خصوص در ناحیه گوش و دندان است. همه ی افراد ممکن ست حداقل یکبار درد گوش و دندان را تجربه کرده باشند از کیسه های آب گرم می توان برای کاهش درد گوش و دندان استفاده کرد. در مورد دندان درد ، کیسه آب گرم را روی فکی قرار دهید که دندان درد دارد.

حال اگر میخواهید درباره نحوه استفاده از کیسه یخ ژله ای  بدانید مقاله  کاربرد یخ ژله ای چیست را مطالعه نمایید.

کاربرد های کیسه آب گرم در زمستان

قرار دادن کیسه آب گرم روی ناحیه شکم هنگام خوابیدن باعث پیشگیری از سرمازدگی در فصل زمستان می شود.در روزهای سرد زمستان بهتر است حدود یک ربع قبل از خوابیدن بر روی تخت یک کیسه آب گرم را بر روی رختخواب خود قرار داده یا به همراه کیسه آب گرم بخوابید این کار باعث گرم شدن بدن و کاهش پا درد های صبحگاهی کاهش سرما زدگی پهلوها در زمستان می شود.

از دیگر خواص کیسه آب گرم می توان بالا بردن سیستم ایمنی بدن بعد از استفاده مکرر را نام برد این امر به خصوص در هنگام فصل های سرد برای جلوگیری از بیماری هایی مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی مهم است که همانطور که گفته شد با گرم نگه داشتن بدن باعث افزایش سیستم ایمنی می شود.کیسه آب گرم برای کودکان یا نوزادان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کودکان و نوزادان به تغییرات دما حساس هستند و به سرعت دچار سرماخوردگی می شوند. در خرید کیسه آب گرم برقی فوایدی وجود دارد: از جمله فواید کیسه اب گرم برقی که در این بخش بیان میکنیم از همه مهمتر اینکه استفاده از آب جوش رو شما در این کیسه ندارید.

.پس سوختنی هم در کار نیست و اینکه اگر آب درون کیسه سرد شد فقط کافی است کیسه را به برق وصل کنید تا گرم شود و به دمای مطلوب شما برسد.در کیسه آب گرم برقی می توانید انواع محصولات کیسه آب گرم برقی را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به خرید کنید.

فواید کیسه آب گرم برای دردهای مزمن

فصل زمستان با خود بیماری های شایع آبریزش بینی ، سرفه و سرماخوردگی را به همراه می آورد . بیمار بودن مرحله ای بسیار آزار دهنده و طاقت فرسا است که ممکن است در زندگی خود تجربه کنید.بنابراین کمپرس گرم می تواند گرفتگی قفسه سینه فرد را تسکین داده و به فرد کمک کند تا آزادانه نفس بکشد تمام آنچه فرد باید انجام دهد این است که یک کیسه آب گرم در بالای قفسه سینه خود قرار دهد.حتی می توان با کیسه آب گرم خوابید در هنگام انجام این روش بهتر است مطمئن شوید که آن را درست در بالای قلب خود قرار نمی دهید.

کاربرد کیسه آب گرم در دوران بارداری

کیسه آب گرم چیست ؟از دیگر کیسه آب گرم در بارداری که مهم بشمار می آید می توان استفاده از آن را در زمان قائدگی یا حاملگی (درد کمر)نام برد.مرحله بارداری می تواند باعث ایجاد ناراحتی های زیادی شود. میزان دردهای ایجاد شده متفاوت می باشد در حالی که برای برخی درد قابل تحمل می باشد ، ولی عده ای مجبورند تمام فعالیت های خود را متوقف کنند و منتظر بمانند تا این درد از بین برود.

استفاده از کیسه آب گرم در بارداری و دردردهای دوران بارداری ممکن است در مکان های مختلف مانند معده یا لگن ایجاد شوند. استفاده از کیسه آب گرم با از ببن بردن درد باعث راحتی و آرامش فرد می شود آرام بگیرید.فواید کیسه آبگرم فقط به کاربرد پزشکی ختم نمی شود بلکه باعث صرفه جویی در مصرف برق و گاز توسط سیستم های گرم کننده و همچنین کاهش هزینه خرید وسایل گرم کننده و صرفه جویی در وقت فرد می شود درنتیجه کیسه آب گرم وسیله ای بسیار کاربردی و در عین حال بسیار ارزان می باشد.

برای تهیه و اطلاع از موجودی انواع کیسه های آب گرم به سایت آبی سلامت مراجعه بفرمایید.

 

برخی سوالات متداول:

فواید کیسه آب گرم چیست؟

مشکلات روده بزرگ – درمان کمر درد – کاهش درد عضلات – تسکین درد ناشی از آسیب ستون فقرات گردنی

کاربرد کیسه آب گرم در دوران بارداری چیست؟

دردهای دوران بارداری ممکن است در مکان های مختلف مانند معده یا لگن ایجاد شوند. استفاده از کیسه آب گرم با از ببن بردن درد باعث راحتی و آرامش فرد می شود آرام بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *