مقالات

کیف و لیست جعبه کمک های اولیه و دانستنی ها

معنی و تعریف کیف و جعبه کمک های اولیه

کمک های اولیه به معنای نخستین کمک هایی است که در هر محل یا مکان به هنگام وقوع سانحه یا بد حال شدن ناگهانی، در مصدوم باید انجام پذیرد.پس داشتن لیست جعبه کمک های اولیه برای این مواقع ضروری است.قبل از این که مصدوم تحت مراقبت و درمان های پزشکی قرار گیرد امدادهای اولیه لازم توسط افراد غیر پزشک در ابعاد گسترده و تمام زمینه ها با استفاده از امکانات موجود می تواند در نجات مصدوم موثر واقع شود.

بنابراین با استفاده از تکنیک وسیع کمک های اولیه در مورد مجروحین و مصدومین می توان به کسانی که در معرض مرگ حتمی قرار دارند حیات دوباره بخشید.کمک‌ های اولیه اغلب شامل یک درمان کوتاه مدت است که برای تسریع روند نجات و درمان اولیه نیازمند جعبه کمک‌ های اولیه می‌باشد.

کیف کمک های اولیه/ احیا / اورژانس NF-FK01

600,000 تومان
کیف کمک های اولیه/ احیا / اورژانس NF-FK01 با وجود پیشرفت روزافزون علم و فناوری اما انسان همچنان در مقابل

کیف کمک های اولیه NF-FK04

420,000 تومان
کیف کمک های اولیه NF-FK04   به اقداماتی که در هنگام بروز حادثه به منظور جلوگیری از مرگ مصدوم و

جعبه کمک‌های اولیه لوتوس

250,000 تومان
توضیحات جعبه کمک‌های اولیه لوتوس کمک‌های اولیه به انواعی از مراقبت‌های پزشکی گفته می‌شود که معمولاً بلافاصله پس از وقوع

کیف کمک های اولیه FSH1

معرفی اجمالی محصول: دانستن کمک‌های اولیه به ‌منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادثی نظیر زلزله و تصادفات ضروری

کیف کمک های اولیه کریستالی FSF20

کیف کمک های اولیه مدل FSF20 معرفی اجمالی محصول: دانستن کمک‌های اولیه به ‌منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از

کیف کمک FB10

کیف کمک KPK مدل FB10 دانستن کمک‌های اولیه به ‌منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادثی نظیر زلزله و

کیف کمک اولیه FS5

کیف کمک اولیه KPK مدل FS5 دانستن کمک‌های اولیه به ‌منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادثی نظیر زلزله

جعبه کمک های اولیه سه کاره KPK

معرفی اجمالی محصول: دانستن کمک‌های اولیه به ‌منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادثی نظیر زلزله و تصادفات ضروری

به طور کلی کمک‌ های اولیه می‌تواند شامل اقداماتی مانند ضد عفونی کردن بریدگی‌های جزئی، خراش‌ها یا زخم‌های سطحی باشد.درمان سوختگی جزئی، استفاده از باند و پانسمان، استفاده از داروهای بدون نسخه، تخلیه تاول، درآوردن شی خارجی از چشم، ماساژ و نوشیدن مایعات برای از بین بردن گرمازدگی از دیگر اقداماتی است که شامل کمک‌ های اولیه به بیمار یا فرد مصدوم می‌گردد.
در برخی موارد، ممکن است کمک‌ های اولیه تنها مراقبتی باشد که یک فرد به آن نیاز دارد، در حالی که در برخی دیگر، ممکن است تا رسیدن امدادگران یا انتقال فرد آسیب دیده به بیمارستان به جلوگیری از بروز آسیب‌های جبران ناپذیر کمک کند.

بدین ترتیب آموزش کمک های اولیه نقشی اساسی در نجات جان بیمارانی خواهد داشت که دچار سانحه شده اند و احتیاج به کمک های سریع دارند بدون اینکه فرصتی برای یادگیری اینکه از کدام نوع از کمک های اولیه باید استفاده نمود موجود باشد.بهترین راه جهت آماده شدن برای انجام کمک‌ های اولیه تهیه یک لیست کامل جعبه کمک‌ های اولیه می‌باشد.

آگاهی از مهم‌ترین محتویات و ملزومات جعبه کمک‌ های اولیه کمک شایانی به کاربر جهت انجام کمک‌ های اولیه می‌نماید.انجام کمک‌ های اولیه قبل از رسیدن امدادگران و یا اورژانس در بیشتر مواقع موجب جلوگیری از بروز آسیب‌های جدی‌تر و یا حتی مرگ فرد می‌شود. به همین علت چک کردن و کامل بودن محتویات جعبه کمک‌ های اولیه بسیار ضروری و مهم می‌باشد.

 بسیاری از پزشکان و امدادگران در صفحه‌های اجتماعی خود لیست جعبه کمک‌ های اولیه را قرار داده‌اند.لیست کامل وسایل جعبه کمک‌ های اولیه در درون سایت سازمان جهانی بهداشت و همچنین سایت هلال احمر نیز قرار داده شده است.جهت بررسی لیست کامل وسایل جعبه کمک‌ های اولیه می‌توانید به سایت‌های رسمی داخلی نیز، مراجعه نمایید.

هدف از این مقاله آشنایی کاربران با مهم‌ترین ملزومات جعبه کمک‌ های اولیه استاندارد و مهم‌ترین داروهایی که در لیست جعبه کمک‌ های اولیه باید قرار گیرد، می‌باشد.برای درک بهتر از محتویات جعبه کمک‌ های اولیه، می‌توانید به عکس جعبه کمک‌ های اولیه که در سایت آبی سلامت در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم، مراجعه نمایید.

لیست کامل وسایل جعبه کمک های اولیه

کیف و جعبه کمک های اولیه

فرهنگ سازی استفاده ازکیف و جعبه كمك‌ های اولیه در منازل به منظور مقابله و رویارویی با حوادث خانگی و انسان ساخت ضروری است. وقتی كتری آب جوش روی دست و پای كسی سرازیر می‌شود، وقتی كسی از پله‌های خانه پرت می‌شود یا هنگامی كه دستش را با چاقوی آشپزخانه می‌برد، می‌گویند كه حوادث خانگی رخ داده است.

حوادث خانگی،اتفاقات غیرمترقبه و ناخوشایندی هستند كه سلامت افراد خانواده را به خطر می‌اندازند.این حوادث بسیار متنوع و فراوانند و با وجود رعایت همه احتیاط های لازم، باز هم امكان رخ دادن آنها برای هر خانواده‌ای وجود دارد از این رو لازم است، همیشه برای مقابله با این رویدادهای غیرمنتظره آماده باشیم.

کیف و جعبه کمک های اولیه و دانستنی ها

ما اغلب خودمان را در یک حاشیه امن فرض می کنیم، یعنی گمان می کنیم که حوادث و سوانح هیچ وقت سراغمان نمی آیند؛ به عبارت دیگر درد ها و اتفاقات ناخوشایند را مخصوص دیگران می دانیم و همین خوشبینی کاذب که نتیجه نا آگاهی و عدم اطلاع کافی ست، ما را در مقابل حوادث غیرمترقبه آسیب پذیر می کند.

اگرچه ما آمار دقیقی از حوادث خانگی نداریم و نمی دانیم که مثلا چند درصد از بریدگی ها درخانه اتفاق افتاده و همین طور شکستگی های استخوان و سوختگی ها ، اما به صورت تخمینی می دانیم که وقوع حوادث این چنینی در خانواده های ایرانی رایج است و علت عمده اش هم نا آگاهی و بی دقتی ست.

ملزومات جعبه کمک های اولیه

در نتیجه در هنگام وقوع حادثه، افراد خانواده شخص حادثه دیده، دوروبرش هستند و اولین اقدامات را این افرا می توانند انجام دهند، تا بعد او را به مراکز درمانی انتقال دهند و پزشک، اقدامات اساسی تر را انجام دهد.مهم‌ترین محتویات جعبه کمک‌ های اولیه که در هنگام آسیب‌های ترومایی بسیار کاربردی می‌باشند، شامل موارد زیر است:

  •  زخم‌های عمیق
    باندهای فشاری، تورنیکت‌های گاز فشرده و دستکش‌های بدون لاتکس برای کنترل خونریزی در این شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرد.بسته‌های Stop bleed حاوی هر دوی این محصولات کمک‌ های اولیه هستند.
  • اندام بریده یا له شده
    تورنیکه برای جلوگیری از خونریزی / از دست دادن خونگاز فشرده، پانسمان شکمی، باند فشرده یا باندهای توقف خون همگی برای زخم‌های عمیق استفاده می‌شوند.بهتر است این گاز را در محل آسیب دیده برای کنترل خونریزی و جلوگیری از آلودگی زخم، با فشار زیاد اعمال نمایید.
  •  سوختگی‌های درجه 2 و 3
    آب استریل، گازهای اشباع با ژل‌های مبتنی بر آب و پانسمان‌های گاز استریل همگی برای کمک به درمان سوختگی‌های جدی استفاده می شوند.وارد نمودن پک‌های مراقبت از سوختگی‌های شدید در لیست کامل جعبه کمک‌ های اولیه به کاهش عفونت احتمالی و کنترل تاول‌های پوستی کمک نموده و در برخی موارد درد ناشی از سوختگی را تسکین می‌دهد.
  •  شکستگی استخوان
    باند مثلثی، مواد آتل، باندهای آلاستیک و نوار کمک‌ های اولیه که همگی برای کمک به درمان شکستگی استخوان استفاده می‌شوند، باید در چک لیست جعبه کمک‌ های اولیه قرار گیرد.
    برای شکستگی‌های مرکب که در آن استخوان شکسته شده از پوست بیرون می‌زند، می‌توان از گاز استریل، بانداژ برای جذب خون و حتی پانسمان‌های فشرده استفاده کرد. این نوع آسیب باید بلافاصله توسط متخصصان فوریت‌های پزشکی تحت درمان قرار گیرد.

لیست جعبه کمک های اولیه جهت درمان صدمات جزئی:

  •  بریدگی‌ها و خراش‌ها
    باندهای چسبنده، باند پروانه‌ای، ضد عفونی کننده‌ها، پدهای گاز، نوار کمک‌ های اولیه و رول‌های گاز، همگی برای درمان بریدگی‌ها و خراش‌های جزئی استفاده می‌شوند.
    از آن‌جا که بریدگی‌های جزئی در اغلب مواقع رخ می‌دهند، بهتر است در هنگام تهیه چک لیست جعبه کمک‌ های اولیه، باند چسب و گاز فشرده را قرار دهید.
  • سوختگی‌های جزئی
    اسپری‌های سوختگی و ژل‌های سوختگی مبتنی بر آب برای کمک به تسکین درد و درمان سوختگی استفاده می‌شود.سعی کنید از روغن، کره یا هر پماد مبتنی بر نفت برای درمان سوختگی‌های جزئی اجتناب کنید.
    یک باور غلط قدیمی استفاده از نمک به هنگام سوختگی می باشد، که نه تنها کمک به درمان سوختگی نمی کند، بلکه با از بین بردن آب میان بافتی پوست، مسبب آسیب بیشتر می گردد.از دیگر مواردی که در لیست جعبه کمک‌ های اولیه بهتر است قرار گیرد، پماد‌های سوختگی، دارو‌های ضد درد و گاز پانسمان مرطوب است.
  •  تحریکات جزئی چشم
    محلول‌های شستشوی استریل چشمی برای شستشوی چشم از گرد و غبار یا شی خارجی که ممکن است چشم را تحریک کند، استفاده می‌شود.
  • آسیب ارتوپدی جزئی
    رگ به رگ شدن و کشیدگی، مچ پا پیچ خورده، انگشت یا مچ دست پیچ خورده نیاز به یک بسته سرد فوری دارد تا به کاهش تورم و درد کمک کند.برخی از آسیب‌ها به باند‌های کشی یا آتل‌بندی نیاز دارند که شامل استفاده از محصولاتی از نوع فشرده‌سازی الاستیک و مواد آتل‌بندی مانند زبانه‌گیر یا یک آتل قالب‌گیری آلومینیومی است..

 در نتیجه وجود کیف و جعبه  کمک های اولیه در هر خانه ای لازم و ضروری ست .

تمام کسانی که با کمک های اولیه به نوعی سر و کار دارند نظیر امدادگران، پرستاران و پرسنل حمل بیماران ضمن به کارگیری تخصص و مهارت خود باید وظایف و اختیارات خود را به روشنی درک نمایند تا از تصمیمات اشتباه و اعمال غیر صحیح اجتناب نموده و با شناسایی مصدومی که بیشترین آسیب را دیده است، سریعاً در مورد اینکه کدام مصدوم در اولویت قرار دارد اطلاعات لازم را بدست آورده و کمک ها لازم را به کار گیرند.

در چنین مواردی امدادگر هوشیار کسی است که به سهولت بر اوضاع تسلط یافته بدون تجاوز از حدود خود و دست زدن به اقداماتی که در حوزه وظایف پزشکان است به نکات زیر توجه داشته باشد :

  • سریع اما بدون دستپاچگی اقدام کند.
  • مصدوم یا بیمار را از هر لحاظ راحت کند.
  • سریعاً پزشک را مطلع کند.

استاندارد جعبه کمک های اولیه

هدف اساسی از کمک های اولیه

زندگی و سلامتی بیمار حفظ گردد. از خطرات تهدیده کننده حیات نظیر وقفه تنفسی و نارسائی قلبی جلوگیری به عمل آید.از هر گونه شوک که زندگی بیمار را تهدید کند اجتناب گردد. جلو خونریزی ها گرفته شود. درد و رنج مصدوم یا بیمار کاهش داده شود. از عوارض گرما زدگی و سرما زدگی جلوگیری شود.

یک وسیله حمل مناسب جهت انتقال مصدوم به بیمارستان با انتخاب نزدیک ترین راه آماده شود.

تجهیزاتی که امدادگر باید در کیف کمک های اولیه  داشته باشد:

  •     دستکش لاتکس؛
  •     ماسک؛
  •     باند معمولی؛
  •     قیچی؛
  •     پنس؛
  •     ترمومتر (تب سنج)؛
  •     بتادین؛
  •     پنبه؛
  •     گاز استریل؛
  •    قرص مسکن و… .

جعبه کمک‌ های اولیه بسته به مکانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است.لیست کامل وسایل جعبه کمک‌ های اولیه که کوهنوردان تهیه می‌نمایند، باید با چک لیست جعبه کمک‌ های اولیه که در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد،متفاوت باشد. شما عزیزان می‌توانید عکس جعبه کمک‌ های اولیه مورد نیاز در مکان‌های مختلف را در سایت آبی سلامت مشاهده نمایید.

اگر قصد خرید وسایل پانسمان را دارید میتوانید به قیمت لوازم پانسمان مراجعه نمایید و با دیدن قیمت ها خرید خود را ثبت نمایید و با مشاورین گروهآبی سلامت تماس بگیرید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر.

از دیگر ملزومات جعبه کمک‌ های اولیه استاندارد می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  پک‌های سرما
    جهت سرما درمانی برای رگ به رگ شدن و آسیب‌های عضلانی.
  •  پد گاز
    جهت پانسمان، مراقبت از زخم به صورت استریل برای بریدگی‌ها و خراش‌های جزئی.
  •  دفترچه راهنمای کمک‌ های اولیه
    راهنمای جیبی و کتابچه راهنمای کمک‌ های اولیه که شامل دستورالعمل‌های درمان فوری می‌باشد
  •  پدهای چشمی استریل
    جهت انجام کمک‌ های اولیه جزئی در ناحیه چشم
  •  کرم سوختگی
    کرم درمان سوختگی، موجب کاهش درد و تسریع بهبدی و التیام می‌شود
  •  گاز پانسمان
    باند رول گاز برای پانسمان زخم‌ها و سوختگی‌های جزئی
  •  باند مثلثی
    برای بازو، پانسمان سر، یا برای محکم کردن پانسمان زخم استفاده می‌شود
  •  دستکش‌های پزشکی
    دستکش‌های پزشکی بدون لاتکس، دستکش نیتریل، دستکش لاتکس و دستکش نایلونی
  •  قیچی
    برای بریدن چسب نواری کاغذی، باندهای الاستیک، گاز یا حتی لباس استفاده می‌شود.
  •  پد ترکیبی
    پانسمان استریل و جاذب برای کمک به توقف خونریزی و محافظت از زخم‌های بزرگ
  •  باند چسب
    پانسمان بانداژ فاقد لاتکس برای زخم‌های جزئی
  •  رول بانداژ الاستیک
    رول بانداژ منسجم برای حمایت از نواحی آسیب دیده و چسباندن پانسمان
  •  ضدعفونی کننده دست
    بسته‌های ضد باکتری الکلی و ضدعفونی کننده دست برای بهداشت دست و جلوگیری از انتقال آلودگی
  •  ماسک CPR
    ماسک CPR یکبار مصرفجهت انجام احیای قلبی تنفسی
  •  حوله استریل
    برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن بریدگی ها و خراش ها
  •  پانسمان سوختگی
    پانسمان سوختگی استریل و آغشته به ژل برای سوختگی‌های جزئی پوست
  •  محلول شستشوی چشم
    محلول شستشوی چشم یکبار مصرف برای از بین بردن گرد و غبار و مواد زائد از پوست و چشم
  •  پماد آنتی باکتریال
    برای پیشگیری از عفونت‌های پوستی در بریدگی، خراشیدگی و سوختگی‌های جزئی
  •  داروهای تسکین درد
    ایبوپروفن یا آسپرین
  •  پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن ابزار پانسمان مانند موچین، پنس
  •  سرم شستشو
  •  الکل طبی سفید
  •  بتادین
  •  کلاه پانسمان
  •  باند کشی
  •  ماسک کاغذی
  • فویل ایزوترمیک
  •  پنبه
  •  تتراسیکلین
  •  چسب زخم
  •  گاز استریل

عکس جعبه کمک های اولیه

پس از تهیه جعبه کمک‌ های اولیه نیاز است حداقل هفته‌ای یکبار محتویات درون جعبه از نظر تاریخ انقضا و کامل بودن چک شود.همچنین باید جعبه کمک‌ های اولیه را دور از نور مستقیم خورشید و دور از رطوبت قرار دهیدجهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آشنایی با انواع جعبه کمک‌ های اولیه با مشاوران ما در سایت آبی سلامت تماس حاصل نمایید.

تلفن های اضطراری
•    اورژانس 115
•    آتش نشانی 125
•    هلال احمر 112
•    پلیس 110

2 دیدگاه در “کیف و لیست جعبه کمک های اولیه و دانستنی ها

  1. آیسان گفت:

    با سلام جعبه کمک های اولیه خانگی موجود دارید؟

    1. مدیریت گفت:

      سلام دوست عزیز بله موجود داریم.شما میتوانید به صفحه ی فروشگاهی ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *