مقالات

بهترین دستگاه اکسیژن ساز چیست؟ مقایسه 8 دستگاه اکسیژن ساز

بهترین دستگاه اکسیژن ساز

بهترین دستگاه اکسیژن ساز

گاهی اوقات در طی گذراندن زندگی روزمره خود ممکن است دچار کمبود اکسیژن براثر بیماریهای آلرژیک یا آلودگی هوا شوید و به اکسیژن درمانی احتیاج پیدا کنید . دستگاه های اکسیژن ساز برای جمع آوری اکسیژن و نیتروژن موجود در هوای محیط طراحی شده اند و پس از فیلتر سریع هوا ، آن را به عنوان هوای ایمن و غنی از اکسیژن برای تنفس راحت تر در اختیار بیمار قرار می دهند.

نحوه عملکرد دستگاه اکسیژن ساز

ابتدا دستگاه از طریق کمپرسور هوای محیط (که بیشتر نیتروژن و اکسیژن است) را جذب می کند. سپس هوا از چندین قسمت فیلتر کننده ,در داخل دستگاه عبور داده می شود که این فیلتراسیون نیتروژن داخل هوا را حذف و اکسیژن را تصفیه می کند. اکسیژن خالص شده ، از طریق تنظیم کننده فشار و کنترل کننده شدت جریان هوا ، به سمت ماسک هدایت می شود و سپس از طریق لوله اکسیژن و ماسک یا کانول بینی با فشار تنظیم شده به داخل ریه بیمار فرستاده می شود.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با دستگاه پالس اکسیمتر کلیک کنید.

نحوه عملکرد دستگاه اکسیژن ساز

یکی از علل تنوع و تعداد زیاد مدل و برندهای مختلف دستگاه اکسیژن ساز , وجود و یا عدم وجود تعدادی از ویژگی های خاص کاربردی در کنار هم , در انواع دستگاه اکسیژن ساز می باشد که این موضوع موجب محبوبیت و همه پسند و مفید بودن آنها برای استفاده تخصصی متناسب با شرایط هر فرد شده است . در صورت نیاز به کپسول اکسیژن می توانید به بخش مربوطه در سایت آبی مراجعه کنید.

نکات خرید بهترین دستگاه اکسیژن ساز

با توجه به این موارد ، یافتن محصول مناسب برای پاسخگویی به نیازهای شما یا عزیزانتان در خرید بهترین دستگاه اکسیژن ساز چالش برانگیز به نظر می رسد.هدف از این مقاله کسب اطلاعات کافی جهت افزایش آگاهی بیشتر شما خوانندگان سایت آبی سلامت می باشد تا با تعیین برخی از مهمترین ویژگیها و مزایایی که باید در نظر بگیرید ، به خرید بهترین دستگاه اکسیژن ساز متناسب با نیاز خود اقدام کنید.مطالعه مقاله خطرات کپسول اکسیژن را توصیه می کنیم.

نکات خرید بهترین دستگاه اکسیژن ساز

یکی از مهمترین عواملی که باید هنگام خرید بهترین دستگاه اکسیژن ساز مورد توجه قرار گیرد میزان و شدت جریان خروجی اکسیژن است میزان سرعت جریان به میزان زمانی گفته می شود که اکسیژن قادر است طی آن از دستگاه اکسیژن ساز به بیمار برسد. سرعت و شدت و حجم ایده آل اکسیژن برای هر بیمار به طور معمول توسط پزشک متخصص تجویز می گردد ، بنابراین توصیه می شود که قبل از خرید بهترین دستگاه اکسیژن ساز با پزشک خود مشورت نمایید.

اگر میخواهید مقدار اکسیژن خون خود را برسی کنید میتوانید به مقاله اندازه گیری میزان اکسیژن مراجعه نمایید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دامنه دبی دستگاه اکسیژن ساز

دامنه دبی به میزان جریان ارائه شده دستگاه اکسیژن ساز گفته می شود. و بر اساس آن دستگاه های اکسیژن ساز به دو دسته تقسیم می شوند

  • – دستگاه های اکسیژن ساز با دبی کمتر (در محدوده 250 تا 750 میلی لیتر در دقیقه)
  • – دستگاه های اکسیژن ساز با دبی بیشتر (در محدوده 2 تا 10 لیتر در دقیقه)

اگر شما و یا اطرافیانتان علائم کمبود اکسیژن خون دارید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

دامنه دبی در بهترین دستگاه اکسیژن ساز

از آنجا که همه کنسانتره های اکسیژن دامنه دبی یکسانی را ارائه نمی دهند ، بسیار مهم است که مشتریان قبل از خرید میزان دبی ارائه شده توسط یک محصول را با توجه به نیاز خود بررسی کنند.

وزن دستگاه و حمل آسان

قابل حمل بودن دستگاه یکی از اولین و مهمترین نکاتی است که باید هنگام بررسی بهترین دستگاه اکسیژن ساز مورد توجه قرار گیرد. دستگاه های اکسیژن ساز می توانند از نظر اندازه و قابلیت حمل به طور قابل توجهی متفاوت باشند. بعضی از بهترین دستگاه اکسیژن ساز محصولاتی با قدرت دبی بیشتری می باشند که برای حجم کار بیشتر و سرعت جریان بالاتر طراحی شده اند در نتیجه به طور معمول اندازه بزرگتر و وزن سنگین تری دارند.

وزن بهترین دستگاه اکسیژن ساز

این مدل ها اغلب برای ارائه دبی بالاتر طراحی شده اند و یک راه حل عالی برای استفاده در خانه یا مطب ها می باشند. برخی از مدل های کوچک بهترین دستگاه اکسیژن ساز که قابل حمل هستند وزنی در حدود ۴/۵ کیلوگرم دارند.

سرعت جریان و غلظت اکسیژن در دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه های اکسیژن ساز قابل حمل, اکسیژن مصرفی را با سرعت جریان بالاتری توزیع می کنند. این امر آنها را به ابزاری مناسب برای بیمارانی تبدیل می کند که نیاز به سرعت جریان اکسیژن بالا دارند. دستگاه های اکسیژن ساز قابل حمل با وزنی سبک برای بیمارانی که به طور معمول برای درمان نیاز به غلظت بالای اکسیژن ندارند. طراحی شده است.حجم هوایی که به بیمار تحویل داده می شود پس از فشرده سازی و فیلتر در یک کنسانتره اکسیژن ، دارای درصد خاصی از محتوای اکسیژن خالص است. از این مقدار به عنوان غلظت اکسیژن یاد می شود. سطح غلظت اکسیژن تحت تأثیر تعداد و طراحی سیستم های فیلتراسیون موجود در کنسانتره اکسیژن و همچنین اثربخشی سیستم غربال کننده ازت برای رقیق سازی غلظت اکسیژن است.

غلظت اکسیژن در بهترین دستگاه اکسیژن ساز

نکته حايز اهمیت, میزان متفاوت غلظت اکسیژن در دستگاه های مختلف کنسانتره اکسیژن می باشد . در اکثر بهترین دستگاه اکسیژن ساز مقادیر غلظت اکسیژن بین 87 تا 99 درصد تولید می شود. به طور معمول ، محصولات با جریان اکسیژن بالاتر برای بیمارانی طراحی می شوند که به سرعت جریان اکسیژن بالایی نیاز دارند.همچنین برخی از این دستگاه ها قادر به تولید اکسیژن با غلظت بالاتر نیز هستند . میزان صدای تولید شده توسط دستگاه ، یک عامل مهم در انتخاب بهترین دستگاه اکسیژن ساز می باشد میزان صدای تولید شده توسط یک کنسانتره اکسیژن ساز در طی عملکرد منظم آن معمولاً مورد توجه قرار می گیرد.

به دلیل طیف گسترده ای از ساختارها ، چیدمان ها و سطح قدرت ، میزان صدای تولید شده در حین کار توسط غلظت دهنده های اکسیژن می توانند متفاوت تر از صدای تولید شده از کنسانتره ها باشند. برخی از واحدهای کنسانتره قابل حمل کوچکتر، بسیار ساکت و بدون صدا هستند.

برای خرید متعلقات کمک تنفسی به سایت آبی سلامت مراجعه کنید.

ویژگی های بهترین دستگاه اکسیژن ساز

محصولات دیگر مانند دستگاه های پرقدرت و با دبی بالا در حین کار می توانند کمی پر سر و صدا باشند ، زیرا هم به توان بالاتری نیاز دارند و هم میزان اکسیژن بیشتری از آنها جریان دارد. یکی از پرسش های متداولی که برای هر کاربر پیش می آید این است که آیا می توان هنگام استفاده از دستگاه اکسیژن ساز خوابید؟بله با این حال ، برای خوابیدن همزمان در هنگام استفاده از دستگاه اکسیژن ساز ، ابتدا باید پزشک مربوطه معاینات لازم , جهت تعیین بهترین میزان جریان اکسیژن را برای فرد انجام دهد. بهتر است یک دستگاه اکسیژن ساز ساکت و آرام انتخاب کنید تا بتوانید در حین کار دستگاه با آرامش بخوابید عمر مفید هر دستگاه براساس مدل و کاربرد متفاوت است ، و به طور استاندارد بین 6 تا 10 سال طول عمر دارد. درصورتی که بهترین دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل معمولاً 4 تا 7 سال دوام می آورد .

در نهایت ، بهترین زمان تعویض دستگاه هنگامی می باشد که غلظت اکسیژن تولید شده, شروع به کمتر شدن از حد معمول خود (87 تا 99 درصد) می کند. در این مرحله ، جایگزینی فیلترها یا خرید یک محصول جدید کاملاً ضروری می شود.

برخی از عوارض استفاده از کنسانتره اکسیژن چیست؟

تحریک پوست و خشکی بینی شایع ترین عوارض جانبی است ، این امر نتیجه جریان مداوم هوا به داخل سینوس ها است و به طور معمول در صورت استفاده طولانی مدت از اکسیژن یا استفاده از سرعت جریان بالای اکسیژن اتفاق می افتد. اگر در این باره به دنبال اطلاعات بیشتری هستید مطالعه مقاله معایب دستگاه اکسیژن ساز را پیشنهاد می کنیم.

ویژگی های جانبی بهترین دستگاه اکسیژن ساز

بسیاری از بهترین دستگاه اکسیژن ساز ، دارای ویژگی ها یا موارد مختلف مکمل جانبی هستند که می توانند به استفاده آسانتر یا موثرتر از دستگاه اکسیژن ساز کمک کنند. این ویژگی های جانبی شامل :

  • – ظروف حمل (جعبه ، کیسه)
  • – تنظیمات قفل جریان
  • – سیستم های فیلتر قابل تعویض آسان
  • – لوازم جانبی کنسانتره اکسیژن و موارد دیگر است

ویژگی بهترین دستگاه اکسیژن ساز

از آنجا که انتخاب لوازم جانبی از بین این میزان تنوع محصول سخت است ، لازم است قبل از اقدام به خرید ، بررسی کنید که کدام یک از وسایل جانبی مورد نیاز شما با کدام مدل از دستگاه اکسیژن ساز قابل دسترس برای خرید در بازار عرضه شده است .

آیا برای خرید انواعی از بهترین دستگاه اکسیژن ساز به نسخه پزشک نیاز است ؟

دستگاه های درمانی اکسیژن ساز دارای درجه بندی بالای پزشکی می باشند , در نتیجه دستگاه اکسیژن ساز با میزان متنوع غلظت اکسیژن را نمی توان بدون نسخه معتبر تهیه کرد. بنابراین قبل از خرید بهترین دستگاه اکسیژن ساز حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید تا در نسخه شما میزان سرعت جریان خروجی اکسیژن و حجم غلظت آن را ذکر کند تا بر اساس نیاز خود دستگاه اکسیژن ساز را تهیه بفرمایید.

برخی سوالات رایج:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *